اشک‌های نوجوان فداکار صفاشهری در وداع شهید جمهور + فیلم

شیراز - ایرنا - نوجوان فداکار صفاشهری وقتی می خواهد از لحظه با خبر شدن حادثه سقوط بالگرد وشهادت رئیس جمهور سخن بگوید بغض سنگینی گلویش را می فشارد ، با دستانش صورتش را می پوشاند و با بی قراری شروع به گریه کردن می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطاها آرمند نوجوان فداکار صفاشهری در جریان سفر دوم هیأت دولت به فارس موفق به دیدار با همراهان آیت‌الله ابراهیم رییسی و مطرح کردن درخواست‌هایش شد، درخواست‌هایی که به آن جامه عمل پوشانده شد اما با شهادت رییس جمهور رنگ غم گرفت؛ او حالا با اشک و اندوه در ماتم شهادت رییس‌جمهور به سوگ نشسته و از حسرت دیدار محقق نشده‌اش می‌گوید.

او با شور و شوق خاصی از خاطرات سفرش به تهران می‌گوید، سفری که به دستور آیت‌الله رییسی رییس دولت سیزدهم و برای سپری کردن دوران درمانش رقم خورد.

وقتی‌ می‌خواهد از لحظه باخبر شدن حادثه سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور سخن بگوید بغض سنگینی گلویش را می‌فشارد، با دستانش صورتش را می‌پوشاند و با بی‌قراری شروع به گریه کردن می‌کند.

از حادثه آتش‌سوزی تا دستور رییس جمهور برای درمان

آبان‌ماه ۱۴۰۲ بود که پس از سه سال انتظار و زندگی کردن با زخم سوزناک آتش بر چهره‌اش، تولدی دوباره را تجربه کرد و لبخند بر صورت کودکانه‌اش نقش بست؛ لبخندی مملو از امیدی تازه که مرهمی برای تسکین دردهای چندین ساله‌اش بود.

محمدطاها آرمند نوجوان قهرمان و شجاع صفاشهری در یک حادثه آتش‌سوزی در سال ۱۳۹۹ وقتی همراه چهار کودک دیگر در یک خودرو ون بودند، دچار سوختگی شدید شد، او در پی وقوع این حادثه توانست جان چهار کودک را نجات دهد اما خودش از ناحیه سر، صورت و دست آسیب بسیاری دید.

این نوجوان فداکار و خانواده‌اش در طول این مدت پیگیری‌های بسیاری برای رسیدگی به وضعیت و پیشبرد مراحل درمانش داشتند اما این درخواست‌ها هیچ‌گاه آن طور که باید به نتیجه نرسید تا اینکه در دومین سفر آیت الله رئیسی به استان فارس که ۲۰ مهر ماه سال ۱۴۰۲ انجام شد، تصمیم گرفت درخواست‌هایش را با رئیس جمهور درمیان بگذارد.

او پس از پایان سخنان دکتر رئیسی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) خود را با هر مشقتی بود به تیم همراه رساند، در همین هنگام بود که حضورش موجب جلب توجه رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور شد و در حالی که تلاش خانواده‌اش برای دسترسی به همراهان رئیس‌جمهور به نتیجه نرسیده بود، با همراهی حجت‌الاسلام احمد صالحی توانست صدایش را به گوش رییس جمهور برساند، مادر او نیز دعوت و در حضورش از حرکت شجاعانه این نوجوان ۱۱ ساله فداکار قدردانی شد.

در نهایت تلاش محمد طاها برای دیدار با رییس‌جمهور به نتیجه رسید و آیت‌الله ابراهیم رییسی که در جریان وضعیت این نوجوان قرار گرفته بود دستور رسیدگی به درخواستش را صادر کرد.

بدین ترتیب تدابیر لازم برای رسیدگی به مطالبه این نوجوان فداکار اتخاذ شد و در فاصله کمتر از یک ماه پس از دستور رئیس جمهور جهت پیگیری وضعیت درمان این قهرمان ملی، او به همراه خانواده‌اش راهی تهران شدند.

پس از مستقر شدن آنها در تهران، نخستین مرحله از درمان محمد طاها در یکی از تخصصی‌ترین مراکز درمان سوختگی و زیر نظر کادری مجرب از پزشکان با انجام مرحله اولیه لیزردرمانی آغاز شد.

این اقدام امید تازه‌ای را برای بهبود در دل این نوجوان صفاشهری و خانواده‌اش زنده کرد اما اتفاقی تلخ باعث شد که شور و نشاط کودکانه او رنگ ببازد.

هنوز مدت زمان زیادی از آغاز مراحل درمان محمد طاها نگذشته بود که او و خانواده‌اش با شنیدن خبر غیرمنتظره حادثه سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس‌جمهور در شوک عمیقی فرو رفتند، خبری که محمد طاها را سیاه‌پوش کرد و او را در غم و اندوه عظیمی به سوگ نشاند.

لحظه شنیدن خبر شهادت

محمد طاها از زمان شنیدن این خبر بسیار متأثر شد، او هنوز هم معراج آسمانی شهید آیت‌الله رییسی را باور ندارد و با بی‌قراری کودکانه‌اش خاطرات سفر رییس‌جمهور به فارس و دعوت ابراهیم رییسی از او برای حضور در تهران و شروع مراحل درمان را مدام تداعی می‌کند.

او می‌گوید از سفرش به تهران خاطرات خوبی دارد چراکه در این سفر همه شرایط و امکانات لازم برای گذراندن دوران درمانش بدون هیچ‌ کم و کاستی فراهم شده بود.

مادرش هم می‌گوید بعدازظهر یکشنبه وقتی محمد طاها از باشگاه به خانه بازگشت با ناراحتی پرسید که آیا سقوط بالگرد رییس‌جمهور حقیقت دارد؟ او که عادت داشت شب‌ها زود بخوابد تا دیروقت پیگیر اخبار مربوط به حادثه بالگرد رییس‌جمهور بود.

چهل روز سیاه‌پوشی محمدطاها

فریبا رنجبر ادامه داد: محمد طاها از زمانی که خبر شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی را شنیده لباس سیاه بر تن کرده و می‌گوید که تا چهل روز لباس سیاه را از تن بیرون نمی‌آورد.

مادر محمد طاها با بغض گفت: محمد طاها دلش می‌خواست رییس‌جمهور را از نزدیک در آغوش بگیرد و رییس‌جمهور هم به او قول داده بود که این دیدار به زودی محقق شود اما قسمت نشد.

او درباره هدیه رییس‌جمهور به خواهر محمد طاها نیز گفت: وقتی که محمد طاها در بیمارستان تهران بستری بود مسئولان متوجه شدند که او یک خواهر چهار ساله دارد که نتوانسته در این سفر ما را همراهی کند، با این حال آنها برای خواهر محمد طاها هدیه‌ای تهیه کردند تا او پس از بازگشت به صفاشهر این هدیه را از طرف رییس‌جمهور به خواهرش تقدیم کند.

در حسرت آغوش رییس جمهور

محمد طاها قرار بود در سفرهای آتی به تهران ملاقاتی حضوری با رییس جمهور داشته باشد، ملاقاتی که با شهادت رییس دولت سیزدهم هیچ‌گاه محقق نشد.

با این حال او امیدوار است که قول‌هایی که رییس‌جمهور برای درمانش به او داده به دست فراموشی سپرده نشود و همچنان مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha