حق‌الناس خط قرمز شهید رئیسی بود/ دنبال نقد بود نه تمجید

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، سر حق و حقوق مردم، به ویژه محرومان با کسی شوخی و تعارف نداشت، حق الناس خط قرمز ایشان بود.

ایمان شمسایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: پیش تر به مدت سه سال از نزدیک در موسسه آستان قدس رضوی با شهید آیت الله رئیسی شهید خدمت و مدیر انقلابی خستگی‌ناپذیر کشور توفیق همکاری داشتم و بسیاری از موارد خاص را از ایشان یاد گرفتم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت ادامه داد: این شهید والامقام ایران و اسلام در زمانی که در آستان قدس رضوی بودند و مسئولیت روزنامه قدس را نیز به عهده داشتند بسیار حساس و به دنبال احقاق حقوق مظلومان بودند.

وی افزود: یکی از خصوصیات بارز ایشان این بود که هیچ‌گاه به دنبال تعریف نبودند، بلکه برعکس به دنبال نقد از علمکرد خود بود و به همکاران موسسه قدس تاکید می کردند که به دنبال نقد سازنده برای رفع مشکلات باشید.

حق‌الناس خط قرمز شهید رئیسی بود/ دنبال نقد بود نه تمجید

شمسایی اظهار داشت: شهید رئیسی که عمر خود را در تا لحظه شهادت صرف خدمت به مردم کرد ، هیچ گاه به دنبال تعریف و تمجید نبوده و حساسیت خاصی به رعایت حق الناس داشت و به آن عمل می کرد، سر حق و حقوق مردم، به ویژه محرومان با کسی شوخی و تعارف نداشت، حق الناس خط قرمز ایشان بود.

وی بیان داشت: شهید رئیسی ارزش و اهمیت خاصی برای اخبار و اطلاع رسانی قائل بود و هر روز صبح بدون استثنا روزنامه‌های روز را مطالعه می‌کرد و دقت خاصی در انتشار اخبار در روزنامه قدس داشت.

حق‌الناس خط قرمز شهید رئیسی بود/ دنبال نقد بود نه تمجید

دنبال نقد نبود نه تعریف و تمجید

شمسایی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ارزش ایشان به خبر و خبرنگار در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ بود که در آیین گرامیداشت روز خبرنگار نشان خادم یار را به حسین انتظامی، کاوه اشتهاردی، فرشاد مهدی پور، رضا و جلال فیاضی اهدا کردند و آن روز سخنان بسیار زیبایی در خصوص ارزش خبر و خبرنگار بیان داشت.

وی بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی روزنامه را پل ارتباطی مردم با آستان قدس عنوان می کرد و می گفت مردم باید بتوانند به راحتی انتقاد کرده و حرف های خودشان را بزنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: شهید رئیسی شوخ طبع بود اما در کار بسار جدی بود، رعایت حق الناس از مهمترین خصوصیات اخلاقی شهید آیت الله رئیسی بود و در طول زمانی که سعادت همکاری با ایشان را داشتم خیلی مسائل را یاد گرفتم، زیرا ایشان نگاه عمیقی به رسانه داشت و به دنبال نقد نبود نه تعریف و تمجید.

حق‌الناس خط قرمز شهید رئیسی بود/ دنبال نقد بود نه تمجید

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha