بازگشت هزاران کارخانه به چرخه تولید، اقدام قابل تحسین دولت سیزدهم است

گرگان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: بازگشت هزاران هزار کارخانه‌ای راکد و نیمه تعطیل به چرخه تولید، اقدام قابل ستایش دولت سیزدهم در راستای توسعه فضای کسب و کار و رونق تولید است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی روز یکشنبه در دیدار نمایندگان کارگران و کارفرمایان و جمعی از مسوولان دستگاه های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، اظهار کرد: در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید تلاش کنیم همه امکانات را به این سمت سوق داده و اشتغال ایجاد شود.

وی ادامه داد: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، فرصت بسیار مغتنم به شمار می‌رود تا امکانات در حوزه اقتصادی کشور بسیج کرده و موفق شویم.

وی تاکید کرد: جهش تولید که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند با مشارکت مردم امکان پذیر است و دولت باید زمینه را با برداشتن موانع برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: جهش تولید در کشور، بازار می‌خواهد که دولت و زیرمجموعه آن وزارت امورخارجه در حوزه اقتصادی برای ایجاد بازار در سایر کشورها ووردی پُررنگ داشته باشد.

وی ادامه داد: رییس جمهور نیز به روابط با کشورهای همسایه توجه ویژه دارد که این نگاه در راستای جهش تولید و رونق اقتصادی کشورمان بوده و باید هرجا می‌توانیم بازار برای کالاهای تولیدی کشورمان ایجاد کنیم.

بازگشت هزاران کارخانه به چرخه تولید، اقدام قابل تحسین دولت سیزدهم استامام جمعه گرگان به برنامه سفرهای رییس جمهور به سایرکشورها اشاره کرد و گفت: باید از فرصتی که در دولت سیزدهم برای جهش تولید و رونق اقتصادی کشور در بازارهای کشورها به وجود آورده یا می‌آورد، به بهترین شرایط استفاده کنیم.

به گفته وی بازار در قاره افریقا یا کشورهای آسیای میانه یک فرصت خوب برای رونق جهش تولید در کشورمان به شمار می‌رود و باید بیش از گذشته حواسمان برای بهره‌برداری بهینه از این شرایط بسیار جمع باشد و براحتی آن را از دست ندهیم.

آیت الله نورمفیدی خطاب به مسوولان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: شما وظیفه دارید بیش از گذشته در حوزه مهارت آموزی کارگران سرمایه‌گذاری کنید چون با داشتن نیروی انسانی توسعه یافته و عالم و دانشمند می‌توان به پیشرفت در حوزه اقتصادی کشور دست یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت کارگری و نقش آن در توسعه اقتصادی استان گفت: گلستان تنها استان در کشور به شمار می‌رود که جمعیت مقرری بگیران آن سیر نزولی دارد.

حسینعلی خواجه‌مظفری افزود: ۲ هزار و ۹۵۹ نفر از جامعه کارگری استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که ۱۵ درصد جمعیت دریافت کننده بیمه بیکاری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

به گفته وی علاوه براین، سهمیه دریافت بیمه بیکاری برای استان گلستان در سال قبل، پنج هزار نفر تعیین شده است.

بازگشت هزاران کارخانه به چرخه تولید، اقدام قابل تحسین دولت سیزدهم است

وی از کاهش هشت درصدی دادخواست کارگران، ۳۲ درصدی صدور رای و ۳۱ درصدی حوادث ناشی از کار و افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان پارسال نسبت به سال ماقبل خبر داد و افزود: ۳۵۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که ۷۷درصد آن در حوزه کارگری فعالیت دارند.

خواجه مظفری از راه‌اندازی قرارگاه آموزش ایمنی ویژه کارگاه‌های کوچک زیر ۱۰ نفر در استان خبرداد و گفت: این قرارگاه در ایام گرامی‌داشت هفته کارگر در استان فعالیت رسمی خود را با اهدافی از جمله افزایش آگاهی ذی نفعان، از ایمنی و بهداشت محیط کار و کاهش حوادث ناشی ازکار آغاز کرده است.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از توزیع کالا برگ ویژه خانوارهای یارانه‌بگیر استان، افزود: از ابتدای توزیع این طرح طی مدت ۱۳ ماه اخیر، ۱۵ هزار میلیارد ریال خانوارهای واجد این استان، یارانه خرید کالا دریافت کرده‌اند.

به گفته وی بیشترین خانوارهای دریافت کننده یارانه در استان گلستان در شهرستان‌های مراوه تپه، گمیشان و کلاله قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha