۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85482072
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۱۰ هزار شماره تلفن ثابت در چهارمحال و بختیاری به بستر فیبرنوری متصل می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینک۲۵۷ هزار شماره تلفن ثابت در استان فعال است، گفت: ۲۱۰ هزار شماره تلفن ثابت شهری تا پایان سال آینده به فیبرنوری متصل می‌شود.

به گزارش ایرنا، هومان محمودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات افزود:هم‌اکنون اجرای فیبرنوری در همه شهرهای استان آغاز شده است و در ۲ روستای "مارکده" و "چم‌زین" به صورت ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و پیش‌بینی می‌شود طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها(FTTH) برای دسترسی به اینترنت ثابت تا پایان سال آینده در مناطق شهری استان ایجاد می‌شود.

وی گفت: در این طرح به جای تمام یا بخشی از کابل مسی، از کابل‌های فیبرنوری استفاده می‌شود تا اینترنت با سرعت و کیفیت بی‌نهایت مورد استفاده قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح در شهرستان شهرکرد زمان زیادی نیاز است، گفت: هم‌اکنون در برخی مناطق شهری استان برای نصب دکل‌های و سایت با مشکل مواجه هستیم و مردم آن مناطق برای نصب این سایت‌ها به دلیل برخی مطالب نادرست از جمله ضرر داشتن تشعشع‌ها و شایعه سرطان‌زا بودن این تشعشع‌ها مقاومت می‌کنند.

محمودی افزود: این طرح با عنوان" نهضت جهادی مخابرات "، در مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد و مقرر شد که بر اساس این طرح، ای.دی.اس. ال جمع‌آوری و همه اقدامات بر بستر فیبرنوری انجام شود.

به گفته وی، امروزه به دلیل کم بودن این سایت‌ها برخی مواقع و در برخی نقاط در حین تماس با تلفن همراه ارتباط قطع می‌شود که این امر نیاز به نصب دکل‌ها و سایت‌های جدید است.

مدیر مخابرات منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ در این استان بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه مخابرات استان افتتاح شده است.

محمودی گفت: توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۲۳ هزار تلفن همراه و ۴۶۵ سایت تلفن همراه در استان فعال است، اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۲۳ درصد است.

وی گفت: هم‌اکنون پنج هزار کیلومتر فیبرنوری ۲۰۰ هزار سیم کارت دائمی و یک میلیون و ۳۸۹ سیم کارت، سایر اپراتورها فعال است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۳شهر و بیش از ۸۰۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha