مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه: به قله‌های فناوری‌ فضایی دست می‌یابیم

تهران- ایرنا- مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ما به قله‌های فناوری‌های فضایی هم خواهیم رسید و این امر با تلاش و پیگیری جوانان‌مان به نتیجه نهایی می‌رسد، تاکید کرد: سال‌های زیادی هم تا رسیدن ما به این نقطه باقی نمانده است.

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه جام رسانه امید از سوی سازمان بسیج رسانه و بر اساس آنچه اعلام شده با شرکت بیش از ۵۰۰ رسانه از سراسر کشور به مدت دو روز (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت) در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

سردار قریشی رئیس قرارگاه راهیان نور و راویان پیشرفت، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، علی محمدی مدیرعامل فولاد اکسین، حجت‌الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه در بسیج، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، شاه‌میرزایی مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران و جمعی از مسئولان و مدیران مجموعه‌های اقتصادی کشور از سخنرانان روز نخست این مراسم هستند.

سردار قریشی: تجهیزات «وعده صادق» صددرصد ساخت ایران بود

سردار قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: عملیات وعده صادق اولین حمله یک کشور خارجی به اسرائیل پس از ۷۰ سال بود. در عملیات وعده صادق مهمترین و حفاظت شده ترین پایگاه های رژیم صهیونیستی انتخاب شد.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه: به قله‌های فناوری‌ فضایی دست می‌یابیم

وی گفت: اعلام قبلی و اطلاع رژیم صهیونیستی و حامیان آنها از زمان عملیات از نکات برجسته وعده صادق بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: پس از عملیات وعده صادق اثبات شد جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان، آرمان‌هایش و مردمش با کسی شوخی ندارد و این نشان‌دهنده قدرت برجسته جمهوری اسلامی است که با این به اصطلاح قدرت‌های نظامی دنیا مقابله می‌کند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد بزرگ این است که باتوجه به حضور رسانه‌های کشور بتوانیم موفقیت‌ها را به مردم معرفی کنیم و با ابتکار و خلاقیت و در راستای جهاد تبیین این موفقیت‌ها را برای جامعه بازگو کنیم و به میزان پیشرفت‌های کشور بیفزاییم.

سردار قریشی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف فناوری، پزشکی، دانش فضایی، نظامی، صنعتی و مهندسی، تصریح کرد: در زمینه وضعیت بانوان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۶ درصد بودند اما تا سال ۹۵ به بیش از ۴۴ درصد رسیدند، کرسی استادی قبل از انقلاب زنان ۱.۴ درصد بود و امروز بیش از ۳۵ درصد از اعضای هیئت علمی و استادان زن هستند. ۵۹۷ نفر پزشک متخصص زن بودند امروز بیش از ۶۰ هزار نفر هستند.مدال‌آوران زن پیش از انقلاب ۵ نفر بودند و امروز نزدیک ۲۰۰ نفر هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر قبل از انقلاب قادر به ساخت پیش‌پاافتاده‌ترین موشک نبودیم اما امروز در نیروی زمینی، دریایی و هوایی انواع موشک و ماهواره و پهپاد را می‌سازیم و جزو کشورهای برتر جهان هستیم.

بهادری جهرمی: در برابر کلیدهای دروغین، «امیدآفرینی» شاه کلید همه قفل‌هاست

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در این مراسم گفت: امروز بعد از عملیات «وعده صادق» دیگر آن سپاهیان دروغین یزید که همیشه بنا بود در راه باشند تا اثرگذاری بگذارند، به بهانه آن نرخ ارز بالا برود، مشکل اقتصادی ایجاد شود، سرمایه‌گذار فرار کند، در برابر مقاومت، مذاکره انجام شود و اقتدار دفاعی به جای اقتدارآفرینی محل مذاکره شود، همه آن ها نقش بر آب شده است.

وی افزود: امروز در دنیای بعد از عملیات «وعده صادق» به سر می بریم. امروز دنیای ما دنیای بعد از عملیات جوانان فداکار فلسطینی است که ماهیت و حقیقت رژیم صهیونیستی را بر جهانیان آشکار کردند که آثار آن را امروز در دانشگاه های آمریکا و اروپا می بینیم هم دنیای پس از عملیات «وعده صادق» است که ماهیت و توان اقتدار دفاعی خودمان را تا ۲۰۰۰ کیلومتر بعد از مرزهایمان می بینیم.

وی با بیان اینکه در برابر کلیدهای دروغینی که برای حل مسائل در ذهن ما می خواهند جا بگیرد، کلید اصلی و شاه کلید، «امیدآفرینی» است، یادآورشد: باید توجه داشت که آن طور که باید و شاید به اهمیت و راهبردی بودن جایگاه نقش جدی امید در پیشرفت امور و حل مسائل و مشکلات توجه نکرده ایم.

بهادری جهرمی افزود: همانگونه که یاس و نامیدی و تاریکی کلید قفل همه پیشرفت ها و ترقی ها و حل مسائل است، امید و امیدوار بودن کلید سرعت بخشی به دستاوردهاست.

سردار بلالی: از موشک های نسل قدیمی تر در وعده صادق استفاده کردیم

سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه در این مراسم گفت: از موشک‌های فتاح، سجیل و خرمشهر در «وعده صادق» استفاده نکردیم. موشک‌های نسل‌ قدیمی‌تر و پایین‌تر برای این عملیات به کار گرفته شد.

وی تاکید کرد: نشان دادیم جمهوری اسلامی می تواند موشک های خود را به نقاط مد نظر خود شلیک کند.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه: به قله‌های فناوری‌ فضایی دست می‌یابیم

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه گفت: ۲ پایگاه مهم رژیم صهیونیستی که در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی نقش اساسی داشتند را هدف قرار دادیم.

در ادامه گفت: امروز موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای داریم؛ برای دست یابی به این توانمندی، شکست هایی را تجربه کردیم اما از دور خارج نشدیم و از میدان به در نرفتیم. امروز موشک‌های ما همگی نقطه‌زن هستند و این با امید و دانش‌آفرینی و تکیه بر توان جوانان به دست آمده است.

وی افزود: امروز مجموعه‌ای بسیار غنی از پهپادها در نیروهای مسلح وجود دارد که همگی بومی است. اقدامات و فعالیت‌های شهید حسن طهرانی‌مقدم در زمینه افزایش قدرت موشکی ما بی‌بدیل است. ما به قدرت نیروهای مسلح خودمان باور داریم. امروز دانش ما بومی است و با نیازهای ما همگون و همساز شده است.

سردار بلالی ادامه داد: در حوزه پدافندی هم سامانه سوم خردادی را ساختیم که نسل قدیم ماست و نسل جدیدی هم داریم که هنوز آن را مورد استفاده قرار ندادیم اما با همان سامانه سوم خرداد از مرزها و حریم هوایی کشور به خوبی دفاع کرده‌ایم. در حوزه فضایی هم لایه لئو را پشت سر گذاشتیم و البته هنوز دو لایه دیگر هم باقیست که آن‌ها را هم پشت سر خواهیم گذاشت و به لایه‌های بالاتر خواهیم رسید.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: ما به قله‌های فناوری‌های فضایی هم خواهیم رسید و این امر با تلاش و پیگیری جوانان‌مان به نتیجه نهایی می‌رسد. سال‌های زیادی هم تا رسیدن ما به این نقطه باقی نمانده است. ما اراده خودمان را برای رسیدن به نقطه بازدارندگی نشان دادیم و به آن رسیده‌ایم.

رییس سازمان بسیج سازندگی: عملیات وعده صادق خیزش و جنبش دانشجویی را به دانشگاه‌های سراسر دنیا کشاند

سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی در این مراسم با بیان این که ۸۰ سال حقیقت مسئله فلسطین برای جهانیان پنهان مانده بود اما با طوفان الأقصی بیداری ملت‌ها رخ داد و همه از وضعیت فلسطین آگاه شدند گفت: امپراتوری رسانه‌ای غرب تلاش کرده بود کودک‌کشی و ظلم به مردم غزه را پنهان نگه دارد اما این حقیقت امروز به همه مردم جهان آشکار شده است. امروز خیزشی در ملت‌ها رخ داده و حمایت از مردم غزه، آنان را به میدان آورده است.

وی افزود: جبهه استکبار تلاش می‌کند فضا را از ناامیدی و دروغ پر کند؛ اگر طوفان الاقصی بیداری جهان درباره مردم غزه را به همراه داشت، عملیات وعده صادق خیزش و جنبش دانشجویی را به دانشگاه‌های سراسر دنیا کشاند بنابراین حقیقت پنهان‌شدنی نیست.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه: به قله‌های فناوری‌ فضایی دست می‌یابیم

سردار زهرایی ادامه داد: ما می‌توانیم در عرصه رسانه‌ای، تهاجمی عمل کنیم و به جای اینکه منتظر باشیم و در دفاع از اقدامات رسانه‌ای غرب واکنش نشان دهیم، خودمان جریان رسانه‌ای ایجاد کنیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: جریان رسانه‌ای باید پشتیبانی شود. امروز اهالی رسانه باید حماسه‌هایی که در فلسطین خلق می‌شود را با قدرت حمایت کنند و پوشش رسانه‌ای مطلوبی از آن ارائه دهند.

وی گفت: امید همچون نورافکن است و اگر اخبار و افراد امیدآفرین جلوه پیدا کنند، جایی برای ناامیدی باقی نمی‌ماند.

ملت ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: در عرصه‌های مختلف پزشکی، علمی، هسته‌ای، نانو، صنایع پهپادی، دفاعی دستاوردهای بسیاری به دست آمد اما نکته اصلی، هوشمندی ملت بزرگ ایران است.

معاون هماهنگ کننده بسیج افزود: در جریان ساخت کشور و سازندگی نیز ملت ایران پای بزرگی کار خود ایستاد. در جریان محاصره اقتصادی، ملت ایران همه تنگناها را پذیرفت اما عزت، شرف و بزرگی خود را حفظ کرد. دشمنان به بهانه سلاح هسته‌ای به سمت تحریم ایران رفتند اما ملت ایران پای فناوری صلح‌آمیز خود ایستاد و جزو باشگاه هسته‌ای صلح آمیز دنیا شد. می‌دانستند که ملت ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست چون خودش اولین قربانی سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی است.

سردار معروفی در ادامه گفت: بعد از آن در اتفاقاتی که در جنگ نرم احزاب، همه اجانب و خودفروختگان، ملت ایران را به لبه پرتگاه بردند ولی ملت تاریخ ساز ما در جریان ۹ دی سال ۱۳۸۸ تاریخ را عوض کرد. به همه دنیا و دشمنان ثابت کرد اگر نخبگان اشتباه و سکوت کنند دیگر کربلا اتفاق نمی‌افتد و مردم پای حقیقت می‌ایستند. دشمنان در سال‌های ۹۶ و ۹۸ به بهانه بنزین می‌خواستند بلوا بپا کنند اما ناکام ماندند.

وی درباره ماجراهای سال ۱۴۰۱ گفت: دشمنان در سال ۱۴۰۲ سه تا چهار برنامه را در دستور کار قرار دادند که دهه اول محرم برگزار نشود. عاشورازدایی و امام حسین زدایی را در دستور کار قرار دادند. 

۴۰ درصد بنزین کشور توسط پالایشگاه خلیج فارس تولید می شود

در ادامه این مراسم علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دست شرکت‌های داخلی ساخته شد. پالایشگاه ستاره خلیج فارس بومی سازترین پالایشگاه کشور است.

وی با بیان این که تحریم‌های بنزینی همیشه روی میز بود ولی هرگز محقق نشد، افزود: ۴۰ درصد بنزین کشور توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می شود. ظرفیت تولید بنزین و اجزای بنزینی را از ۳۳ میلیون لیتر در روز به ۴۴ میلیون لیتر افزایش دادیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: ظرفیت پالایشگاه از ۳۶۰ هزار بشکه در روز به ۴۶۰ هزار بشکه افزایش یافته است. افزایش ظرفیت تولید بنزینی و اجزای آن باعث شد که از خام فروشی جلوگیری شود.

خسرو معتضد نویسنده، پژوهشگر و تاریخ نگار در ادامه این مراسم گفت: یک سوم مردم ایران سال ۵۵ در یک اتاق یا اقامتگاه‌های کاملا نامناسب زندگی می‌کردند. بر اساس آمار بانک جهانی ۴۶ درصد جمعیت ایران در سال ۱۳۵۶ زیر خط فقر زندگی می کردند.

وی ادامه داد: درصد بیسوادی در سال ۱۳۵۵ معادل ۵۲ درصد و در روستاها حدود ۷۰ درصد بود. نرخ بی سوادی دختران و زنان به ۶۵ درصد بود یعنی فقط یک سوم آنها سواد داشتند. در سال ۱۳۵۵ حدود یک سوم مردم ایران در خانه‌های یک اتاقی یا اقامتگاه‌های کاملا نامناسب سکونت داشتند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha