۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85480545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرکنسول‌ ترکیه: رابطه چند بعدی را با خراسان جنوبی دنبال می‌کنیم

بیرجند - ایرنا - سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: یک رابطه خوب و چند بعدی را با خراسان جنوبی دنبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده همکاری خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سینان جم باش روز شنبه در دیدار با جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در بیرجند با ابراز خوشحالی از سفر به این استان افزود: قبل از این به خراسان شمالی سفر داشتم و امروز هم به خراسان جنوبی سفر کرده‌ام.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با شهردار بیرجند و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های خوبی در این دیدار داشتیم و به نظر می‌رسد در زمینه‌های "معدن و ترانزیت" می‌توانیم همکاری‌های خوبی با هم داشته باشیم.

سرکنسول ترکیه در مشهد بیان کرد: با رئیس شرکت هواپیمایی ترکیه در مشهد صحبت خواهیم کرد که خط هوایی بین خراسان جنوبی و استانبول برقرار شود.

جم باش افزود: سفری از کنسولگری ترکیه به خراسان جنوبی انجام نشده بود و بعد از آغاز فعالیت همه تلاش خود را برای گسترش روابط به کار گرفته‌ام.

وی عنوان کرد: به صورت حضوری با ظرفیت‌های خراسان جنوبی در این سفر آشنا می‌شوم و با توجه به ظرفیت‌های استان حرکت جدیدی ایجاد خواهد شد چرا که آنچه حضوری می‌بینیم با آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، متفاوت است.

سرکنسول ترکیه در مشهد خطاب به استاندار گفت: سفر شما در راس هیات تجاری به ترکیه نیز کمک کننده خواهد بود و روابط در بخش‌های مختلف نهادی‌تر و عمیق‌تر خواهد شد.

وی افزود: به عنوان سرکنسول‌گر ترکیه در مشهد آمادگی تقویت ارتباطات اقتصادی و تجاری خراسان جنوبی و ترکیه را داریم و هر کاری در این زمینه بتوانیم انجام خواهیم داد.

جم باش گفت: هدف از انجام این سفر، ابتدا برقراری روابط اقتصادی و تجاری و بعد گسترش ارتباط با دانشگاه‌های خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به جایگاه راهبردی بخش کشاورزی در سطح جهان گفت: خراسان جنوبی محصولات کشاورزی شاخص دارد که از برخی محصولات در زمینه دارو هم می‌توان استفاده کرد.

ایران و ترکیه، توسعه تجارت و ترانزیت را دنبال می‌کنند و از طریق چهار پایانه مرزی سرو، بازرگان، رازی و کوزه رش، تبادلات تجاری دارند که با توجه به موقعیت ۲ کشور برای ایجاد دسترسی متقابل به بازارهای اروپا و آب‌های آزاد، چشم انداز تجارت ۳۰ میلیارد دلاری قابل دستیابی است.

خراسان جنوبی نیز چهار بازارچه مرزی دارد که فعال‌ترین مرز استان در سال‌های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان است.

بنابر آمار رسمی، ترانزیت کالا از خراسان جنوبی به کشور همسایه در سال گذشته از نظر تعداد کامیون نسبت به سال قبل از آن ۲۹۱ درصد افزایش یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha