سپاهان به دنبال حفظ آخرین شانس حضور در لیگ نخبگان آسیا+فیلم

اصفهان- ایرنا- سپاهان در شرایطی عصر امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه نقش جهان به مصاف ملوان بندرانزلی می‌رود که با کسب نتایج دور از انتظار در لیگ برتر، صدر جدول را به استقلال و پرسپولیس تعارف کرده و در آستانه از دست دادن جایگاه سوم است و هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند قهرمانی در جام حذفی است.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان اصفهان، به مصاف‌تیم ملوان بندرانزلی می‌رود و این در حالی است که ۱۱ سال از آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان در جام حذفی می‌گذرد و این تیم اصفهانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب جام است.

سپاهان که آخرین بار در بیست و ششمین دورهٔ جام حذفی فوتبال ایران در سال فوتبالی ۱۳۹۱-۱۳۹۲ به قهرمانی این رقابت‌ها رسید؛ این فصل لیگ برتر برخلاف انتظار هواداران پر فراز و نشیب حاضر شد و با قبول هفت باخت و ۶ تساوی تا اینجای لیگ برتر با ۴۸ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و این در شرایطی است که تراکتور ۴۷ امتیازی فقط یک امتیاز با تیم اصفهانی فاصله دارد.

برخلاف بازی های لیگ، سپاهان تا اینجای جام حذفی عملکرد خوبی داشته و در جامی که استقلال و پرسپولیس حذف شدگان آن هستند توانسته تا مرحله یک چهارم نهایی پیش بیاید.

طلایی پوشان در جام حذفی کارشان را با شکست سه بر صفر شمس آذر آغاز کردند و پس از آن استقلال ملاثانی را نیز در اهواز با پیروزی ۲ بر یک از پیش رو برداشتند، تا یکی از هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی باشند

سپاهانی‌ها اگر موفق شوند امشب در نقش جهان، زمین بازی را با پیروزی ترک کنند، در مرحله نیمه نهایی باید به دیدار برنده تیم‌های گل گهر و هوادار بروند که بدون تردید آن بازی نیز بازی آسانی نخواهد بود.

آخرین شانس برای حضور در لیگ نخبگان آسیا

طلایی‌پوشان اصفهانی در حالی که از آخرین قهرمانیشان در جام حذفی ۱۱ سال می‌گذرد، امسال بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب جام حذفی هستند و از این رو شاگردان ژوزه مورایس برای پیروزی در بازی عصر امروز مقابل ملوان بندر انزلی از انگیزه بالایی برخوردارند.

سپاهان اسفند ۱۴۰۱ با شکست پُر گل چهار بر ۲ مقابل پرسپولیس و در ورزشگاه نقش جهان اصفهان از گردونه رقابت‌ها خارج و سال قبل از آن نیز با شکست در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم اراک از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

آخرین شانس برای حضور در لیگ نخبگان آسیا

سپاهان و ملوان از نگاه آمار

طلایی پوشان در پنج تقابل آخر خود مقابل ملوان بندر انزلی سه تساوی، یک باخت و تنها یک پیروزی بدست آورده‌اند که البته آخرین بازی ۲ تیم که ابتدای این ماه (اردیبهشت) در چارچوب هفته بیست و چهار لیگ برتر انجام شد با پیروزی ۲ بر یک شاگردان مورایس همراه بود. ۲ گل سپاهان را در آن دیدار شهریار مغانلو به ثمر رساند و تک گل ملوانی ها که اولین گل بازی نیز بود را محمدرضا سلیمانی در دقیقه ۱۱ وارد دروازه سپاهان کرد.

سپاهانی‌ها در پنچ بازی آخر خود که یکی از آن ها در جام حذفی و بقیه مربوط به لیگ برتر بود، ۲ برد و سه تساوی بدست آوردند که آمار درخشانی بحساب نمی‌آید، به ویژه آن که سه دیدار آخر طلایی پوشان با تساوی مقابل پرسپولیس، استقلال خوزستان و مس رفسنجان همراه بود.

شرایط ملوان در پنج بازی آخر به مراتب ضعیف‌تر از سپاهان بوده و این تیم شمالی تنها یک پیروزی مقابل حریفان در این بازی ها بدست آورده که مربوط به دیدار این تیم مقابل سایپا در چارچوب یک هشتم نهایی جام حذفی است.

البته نباید فراموش کرد که ملوانی ها در بازی رفت فصل جاری لیگ برتر کار بزرگی انجام دادند و در ورزشگاه نقش جهان در حضور هواداران سپاهانی با ۲ گل رضا جعفری و گل به خودی میلاد زکی پور، سه بر ۲ مقابل سپاهان به پیروزی رسیدند که ۲ گل سپاهان در آن دیدار را رضا اسدی و رامین رضائیان به ثمر رساندند.

اگر سپاهان بازی امروز خود مقابل ملوان بندر انزلی را ببرد این نخستین باری است که از سال ۱۳۹۹ در جمع چهار تیم برتر جام حذفی قرار می گیرد.

آخرین شانس برای حضور در لیگ نخبگان آسیا

قهرمانی جام حذفی تنها شانس سپاهان برای حضور در لیگ نخبگان آسیا

دو تیم بالا نشین لیگ برتر استقلال و پرسپولیس به ترتیب با برد یک بر صفر مقابل فولاد و پیروزی ۲ بر صفر مقابل هوادار در هفته بیست و هفتم لیگ برتر سهمیه حضورشان در لیگ نخبگان آسیا را بدون توجه به نتایج جام حذفی قطعی‌ کردند.

هم اکنون، سه هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ برتر، ۲ تیم صدرنشین استقلال و پرسپولیس، به ترتیب با اختلاف ۱۲ و ۱۱ امتیاز بالاتر از سپاهان رده سومی قرار دارند و در این شرایط قهرمانی و نایب‌قهرمانی لیگ برتر امسال بین آبی و قرمزها تقسیم شده است.

به هیچ شکل ممکن در سه هفته پایانی نمی‌تواند شرایط به گونه ای رقم بخورد که جایگاه دوم تیم ‌های پایتخت بیشتر از رتبه سوم پایین بیاد و تراکتور نیز نمی‌تواند در هیچ شرایطی خطری برای جایگاه اول و دومی سرخابی‌ها داشته باشد هرچند تیم تبریزی می‌تواند جایگاه سومی سپاهان را در لیگ برتر تهدید کند.

فوتبال کشورمان در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴، ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف در لیگ نُخبگان آسیا و یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا دارد که استقلال و پرسپولیس با وجود حذف از رقابت‌های جام حذفی و محرز شدن اول و دومی، ۲ سهمیه از چهار سهمیه کشورمان را بدست آورده‌اند.

قهرمان جام حذفی سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را به دست می‌آورد، تیم‌های اول و دوم فصل جاری لیگ برتر نیز سهمیه مستقیم برای حضور در جمع نخبگان را می‌گیرند و تیم سوم لیگ برتر وارد لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

سپاهان بدلیل اختلاف امتیازی با استقلال و پرسپولیس هیچ راهی برای ورود به لیگ نخبگان آسیا از طریق لیگ برتر ندارد و تنها قهرمانی در جام حذفی می‌تواند تیم اصفهانی را صاحب سهمیه «پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا» کند ولی در صورتی که یک تیم دیگر به قهرمانی در جام حذفی برسد، طلایی پوشان با کسب رتبه سوم در لیگ برتر می توانند به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسد.

سپاهان به تازگی مدیرعامل جدید خود را شناخته، برای این دیدار حساب ویژه ای برای روی حمایت هواداران باز کرده و امیدوار است جو نقش جهانبه گونه ای باشد که ملوان نتواند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارد.

ویدیو منتشر شده در سایت باشگاه سپاهان برای دعوت به حضور هواداران

شرایط ملوان پیش از رویارویی با سپاهان

باوجود نتایج ضعیف ملوان در هفته های اخیر، این تیم همچنان جایگاه پنجمی خود را در جدول حفظ کرده و حالا در دیدار حساس امشب با طلایی پوشان برای صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی تلاش خواهد کرد.

ملوان در نیم فصل اول لیگ برتر امسال موفق شد سپاهان را شکست دهد و حالا شاگردان مهدی تارتار امیدوارند تا آن نتیجه که در ورزشگاه خانگی سپاهان رقم خورد را دوباره تکرار کنند.

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی که با توجه به بضاعت تیمی تاکنون در مجموع یکی از تیم های موفق در رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر به حساب می آید و بازی‌های بسیار خوبی را انجام داده است امشب برای پیروزی به نقش جهان می آید تا شانس خود برای آسیایی شدن را حفظ کند.

ملوان بندر انزلی، نماینده شایسته فوتبال گیلان که با هدایت مهدی تارتار توانسته جزو تیم‌های بالای جدول باشد، هنوز بر روی کاغذ یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیا در لیگ برتر نیز بشمار می‌رود هر چند که تقریبا سپاهان و تراکتور رتبه های سوم و چهارمی خود را قطعی کرده اند.

ملوان بارها نشان داده در خانه حریفان تیم دست و پا بسته ای نیست و فوتبال دوستان شاهد بودند که ملوانان بازی بسیار خوبی را مقابل پرسپولیس در آزادی به نمایش گذاشتند و تنها به دلیل اشتباهات داوری نتیجه را واگذار کردند و بی شک امشب مصمم هستند تا با برتری مقابل سپاهان خود را در جام حذفی اثبات کنند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنجشنبه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور در اصفهان به مصاف تیم ملوان می‌رود.

آن ها سه شنبه هفته آینده (اول خرداد) باید در دیداری حساس از هفته بیست و هشتم لیگ برتر در ورزشگاه خانگی نقش جهان مقابل هوادار بازی کنند.

سپاهان آخرین بار در سال ۱۳۹۲ و در بیست و ششمین دوره جام حذفی فوتبال ایران به قهرمانی این جام رسید و ۱۱ سال از آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان در جام حذفی می‌گذرد.ابزارک تصویر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha