۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۴۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85478683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۰ منزل مسکونی سیل‌زده شیروان خراسان شمالی امدادرسانی شد

بجنورد-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان گفت: امدادگران هلال احمر (چهارشنبه شب) به ۱۰منزل مسکونی سیل زده روستای دوین از توابع بخش مرکزی این شهرستان خراسان شمالی امدادرسانی کردند.

محسن نوروزی پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در پی هشدار نارنجی و اعلام آبگرفتگی تعدادی از منازل روستای دوین این شهرستان، سه تیم امدادی جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام و پس از ارزیابی و بازدید میدانی در همان ساعات اولیه اقدام به تخلیه آب منازل مسکونی سیل زده کرند.

وی افزود: هم اکنون نیروهای هلال احمر شهرستان مشغول ارزیابی خسارت به منازل روستای سیل زده دوین و در حالت آماده باش کامل هستند.

ثبت ۱۳ میلیمتر باران در نامانلوی شیروان

مدیر امور منابع آب شهرستان های شیروان و فاروج گفت: بارش ثبت شده چهارشنبه شب در ایستگاه نامانلو بخش سرحد شهرستان شیروان، ۱۳ میلیمتر در بازه کوتاهی ثبت شد.

اسحاق خسروپناه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شدت بارش های رگباری، وقوع سیلاب را به دنبال داشته است.

به گزارش ایرنا، وقوع سیلاب شدید چهارشنبه شب، به مزارع کشاورزی شهرستان شیروان خسارت بسیاری وارد کرد.

همچنین راه روستای فیض آباد از توابع بخش مرکزی شیروان به جاده اصلی بسته شد که با کمک نیروهای راهداری به سرعت بازگشایی شد.

فعالیت سامانه بارشی از (دوشنبه) آغاز شد و تا روز جمعه هفته جاری تداوم دارد و بر این اساس برای بیشتر مناطق استان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

فعالیت این سامانه در روز سه شنبه سبب وزش باد لحظه ای شدید در مناطق نیمه جنوبی استان، بارش باران و در برخی ساعت ها رگبار باران و رعد و برق، تگرک و جاری شدن سیل به همراه داشت.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha