۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۵۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85478575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خیز بلند وزرای تندرو کابینه رژیم صهیونیستی برای برکناری «گالانت»

تهران- ایرنا- در پی اظهارات امروز (چهارشنبه) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر مخالفت وی با حکومت نظامی این رژیم در نوار غزه، وزرای تندرو کابینه رژیم اشغالگر خواستار برکناری وی از سوی نخست‌وزیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم که گفته بود مخالف حکومت نظامی این رژیم بر غزه است، خواستار برکناری او شد.

بن گویر گفت برای تحقق اهداف جنگ گالانت باید کنار گذاشته شود.

«بزالل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی خواستار برکناری گالانت شد.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست که وزیر جنگ را بین اجرای سیاست‌های کابینه یا استعفا مخیر کند.

اسموتریچ اظهار داشت که گالانت قصد دارد در چارچوب آشتی میان سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و حماس، تشکیلات خودگردان را وارد نوار غزه کند.

وی گفت گالانت با اظهارات خود عملا حمایت از تشکیل کشور فلسطین را به عنوان پاداشی به حماس اعلام کرد.

گالانت که همانند دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی نزدیک به هشت ماه در باتلاق غزه فرو رفته‌است، امروز در ادامه رویاپردازی‌های خود گفت: پایان یافتن عملیات نظامی ما در غزه نیازمند اقدام سیاسی در فردای جنگ است و من از نتانیاهو می‌خواهم که اعلام کند اسرائیل هرگز کنترل غیرنظامی نوار غزه را به دست نخواهد گرفت و جایگزینی برای حماس پیدا کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: من با هر گونه حکومت نظامی اسرائیل در نوار غزه مخالفت خواهم کرد چرا که این امر پر هزینه و خونین خواهد بود و سال‌ها به طول خواهد کشید، اما تلاش‌های من برای مطرح کردن موضوع حکومت در غزه پس از جنگ، تاکنون از سوی کابینه نتانیاهو بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه ارتباط با جهان خارج را به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بست.

جنگ علیه غزه و حمله به رفح به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر برقراری آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می‌دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha