آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی در قم برگزار شد

قم- ایرنا- آیین اختتامیه استانی سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی با حضور علیرضا کاظمی قائم‌مقام‌ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی دیگر از مسوولان در تالار آموزش خانه معلم قم  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ قائم‌مقام‌ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در این جلسه گفت: انسان دائم در معرض انتخاب‌های سخت است و در مسیر انتخاب‌ها وسوسه‌های شیطانی در فراروی زندگی ما قرار دارد.

علیرضا کاظمی افزود: تفکر و تعقل می‌تواند ما را به انتخاب درست برساند، آنچه به فرزندان ما آسیب می‌رساند این است که برای انتخاب،‌ علاوه بر این‌که مشورت و فکر نمی‌کنند، مهارت لازم را برای مواجهه با این انتخاب کسب نمی‌نمایند.

آیین اختتامیه استانی سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی در قم برگزار شد

وی با بیان این‌که امروز آسیب‌های اجتماعی ابعاد مختلفی پیدا کرده، اضافه کرد: نگرش‌ها و باورهای بسیار غلط که در ذهن وجود دارد، یکی از آسیب‌هایی است که به نوجوانان وارد می‌شود؛ باید در این حوزه آگاهی و دانش را افزایش دهیم.

وی خطاب به دانش آموزان،‌ ادامه داد: حفظ و حراست از سلامت خودمان و کمک به حفظ، نگهداری و سلامت دوستان خودمان دو وظیفه ماست؛ باید یاریگر هم باشیم و به همکلاسی‌هایمان کمک کنیم.

کاظمی با اشاره به برگزاری جشنواره نوجوان سالم،‌ گفت: محصولی که از این جشنواره بیرون آمده بخشی از اندیشه‌های فکری خود ماست، اما اثر این کار هنری می‌تواند در جامعه بی‌نظیر باشد و جامعه مخاطب بسیاری را متحول کند.

وی افزود: تلاش کنید تا تولیدات فرهنگی و هنری در فضای واقعی و مجازی در معرض دید عموم قرار گیرد و متولیان نیز بسترهای ظهور و بروز این آثار را فراهم کنند.

وی نماز و انفاق را دو راهبرد برای سلامتی و سعادت فردی و اجتماعی انسان بیان کرد و گفت: برای داشتن جامعه و انسان سالم باید حواستان به نماز و سلامت روحی و روانی که بر فضای ذهنی انسان حاکم می‌شود، باشد.

قائم‌مقام‌ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: اثر وجودی نماز ابتدا در خود انسان و بعد در جامعه متجلی می‌شود و ایمنی ما در برابر آسیب‌ها بیشتر است.

وی افزود: شاخص انفاق و توجه به دیگران جامعه را به سلامت می‌رساند؛ به‌طوری‌که در بیش از ۳۰ جای قرآن دو شاخص نماز و انفاق با هم آمده است.

آیین اختتامیه استانی سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی در قم برگزار شد

آثار رسیده به جشنواره نوجوان سالم در معرض دید عموم قرار گیرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز دراین مراسم گفت: آثار ارسالی دانش آموزان به جشنواره نوجوان سالم باید در قالب نمایشگاهی با حضور عرضه‌کنندگان در معرض دید عموم قرار گیرد.

علیرضا رحیمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی استان قم در عرصه برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، خاطرنشان کرد: آثار فاخری که دانش آموزان در این جشنواره تولید کرده‌اند باید مورد استفاده قرار گیرد و در مدارس و پایگاه‌های تابستانی به نمایش درآید.

وی تاکید کرد: جشنواره نوجوان سالم کمکی برای فرهنگ‌سازی رفتارهای سالم در دانش آموزان خواهد شد.

آیین اختتامیه استانی سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی در قم برگزار شد

ارسال ۶ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم

معاون مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش قم نیز در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره نوجوان سالم(یاریگران زندگی) هر ساله باهدف «ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر» توسط آموزش‌وپرورش و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در مدارس برگزار می‌گردد.

رسول مولایی افزود: این جشنواره در سه محور خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه‌محور برگزار شد.

به گفته وی، جشنواره نوجوان سالم در بیش از ۲۰ رشته از جمله نقاشی، انشا، عکاسی، مقاله‌نویسی، ایده‌پردازی، روزنامه دیواری، نرم‌افزار چند رسانه‌ای، مقاله‌نویسی، اقدام‌پژوهی، فیلم داستانی، پویانمایی، نقاشی (پاستل، مداد رنگی، آبرنگ، گواش، رنگ و روغن)، تصویرسازی، پوسترسازی، موشن‌گرافی، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزار چندرسانه ای، نشریه دیجیتال، خلق کاراکتر، تئاتر صحنه‌ای، روایت، و ابتکارات مدرسه‌ای ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ترویج پیام‌های پیشگیرانه در سطح جامعه بزرگ مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

وی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، مخاطبین(دانش آموزان، همکاران و اولیا) بیش از ۶ هزار اثر به دبیرخانه‌های جشنواره مستقر در نواحی و مناطق ارسال کردند.

به گفته مولایی، از بین این آثار، تعداد ۲۲۶ نفر از صاحبان رتبه برتر(بخش دانش‌آموزی، همکاران فرهنگی و اولیا) شدند.

وی با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، اکنون بیش از هر زمان دیگری، دغدغه مدارس و خانواده‌هاست، تصریح کرد: گسترش عوامل مخاطره‌آمیز تهدیدکننده سلامت روانی اجتماعی دانش‌آموزان، موجب شده است تا محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مهم‌ترین اولویت تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شواهد نشان می‌دهد که فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی، در کنار فعالیت‌های آموزشی و مراقبتی، از مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس کشورها شناخته شده است که می‌تواند موجب ارتقاء آگاهی عمومی و بهبود نگرش‌ها در زمینه عوامل مخاطره‌آمیز کودکان و نوجوانان و چگونگی محافظت از آن‌ها شود.

در پایان این آیین از صاحبان آثار برتر با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha