۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85477755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وصیتنامه شهدای خراسان شمالی در سه جلد کتاب منتشر شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85477755
وصیتنامه شهدای خراسان شمالی در سه جلد کتاب منتشر شد

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: وصیت نامه شهدای این استان در سه جلد کتاب با سه هزار نسخه منتشر شد.

جواد کهنسال روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه جلد کتاب به ترتیب حروف البفا شامل جلد اول از الف تا ج، جلد دوم چ تا ف و جلد سوم از ق تا ی است که هر کدام جداگانانه در یکهزار نسخه به چاپ رسید.

وی افزود: کار چاپ این کتاب ها در پایان سال گذشته انجام شد اما وصایای شهدای باقی مانده در چاپ های جدید افزوده خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی تصریح کرد: جلد اول این کتاب به نویسندگی "مظفر چشمه سهرابی"، جلد دوم به قلم نویسندگان "محمدعلی شریفان" و "محمدرضا حسنی" و جلد سوم "محمدرضا حسنی" و "غلامرضا کاظمی" است.

وی خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات لازم در خصوص معرفی شهدا، زندگی نامه، دست خط شهید ، اسکن وصیت نامه در این کتاب گردآوری شده است.

کهنسال با بیان اینکه این کتاب ها در اختیار کتابخانه ها قرار داده شده است افزود: علاقه مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه ها برای مطالعه، طرح های پژوهشی خود از این منابع مرجع استفاده کنند.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که پرونده ۲ هزار و ۶۴۰ شهید در استان ایجاد شده است و پرونده سایر شهدای این خطه نیز در سایر استان ها است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه به وصیت نامه تمامی شهدای استان دسترسی نداشته ایم این کتاب ها در مراحل چاپ های جدید به روز رسانی خواهد شد که در این خصوص تیم هایی مشغول به فعالیت هستند.

کهنسال خاطرنشان کرد: کتاب فرهنگ اعلام شهدای استان نیز در سال ۱۳۹۵ توسط مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد شهید و امور ایثارگران به چاپ رسیده بود که محققان و پژوهشگران می توانند از این منبع اطلاعاتی استفاده کنند.

خراسان شمالی که بیش از سه هزار شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده، ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha