۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85477491
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ برنامه بزرگداشت سوم خرداد در سپاه خراسان شمالی برنامه‌ریزی شد

بجنورد- ایرنا- مسوول مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: ۷۰۰ برنامه و فعالیت بزرگداشت سوم خرداد در سپاه این استان برنامه ریزی شد.

حیدرعلی پورزاهد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فعالیت ها و برنامه ها در قالب ۲۲ عنوان برنامه در روز سوم خرداد «روز مقاومت و پیروزی» و چهارم خرداد «روز دزفول قهرمان» برگزار می شود.

وی با اشاره به شعار امسال سوم خرداد با عنوان «در راه قله ایم» افزود: تمامی برنامه های سپاه در این ۲ مناسبت مهم در پایگاه های مقاومت بسیج برگزار می شود.

مسوول مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی تصریح کرد: دورترین منطقه این استان نیز برنامه های بزرگداشت سوم خرداد را میزبانی می کنند.

وی گفت: برگزاری صبحگاه مشترک، غبارروبی از مزار شهدا، گلباران مزار شهدا، سرکشی از خانه های شهیدان، تقدیر از رزمندگان دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری، برگزایر برنامه های بصریت بخشی، حضور راویان دفاع مقدس در صدا و سیما، مدارس و فضاهای آموزشی، ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم و دورست روستایی و حاشیه شهرها، توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان، برگزاری یاد واره های شهدا و افتتاح و کلنگ زنی طرح های محرومیت زدایی از جمله برنامه های بزرگداشت سوم خرداد است.

به گزارش ایرنا، عملیات آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین حماسه های دفاع مقدس به شمار می‌ رود به طوری که می توان آن را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی عنوان کرد. این پیروزی در پی عملیات بیت المقدس به وقوع پیوست و سبب بازپس‌گیری خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی شد.

این عملیات در۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱با رمز «یا علی بن ابی طالب(ع)» آغاز شد و رزمندگان اسلام با عبور خود از رودخانه کارون و در سه مرحله عملیات، خرمشهر را پس از ۲۰ ماه اسارت آزاد کردند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی ایران، سوم خرداد را به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نام‌گذاری کرده‌ است.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha