۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85476923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته فرهنگی فرصتی برای معرفی آداب و ظرفیت های شمیرانات است

شمیرانات - ایرنا- هفته فرهنگی شمیرانات در اردیبهشت فرصت مناسبی برای معرفی آداب و داشته‌های فرهنگی این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم افتتاح هفته فرهنگی شمیرانات با حضور شهروندان،مسئولان استانی وشهرستانی در محل امامزاده علی اکبر چیذز (ع) برگزار شد.


دراین آیین ازپوستر هفته فرهنگی شمیرانات رونمایی شد واز جمله برنامه های هفته فرهنگی شمیرانات را می توان از دیدار با خانواده معظم شهدا، مراسم بیتوته در امامزاده قاسم (ع) شمیران،همایش کوه و خانواده درشمشک دربندسر به منظورپاکسازی محیط زیست منطقه نام برد.


پیاده‌روی خانوادگی در گرمابدرفشم، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دراردوگاه شهید باهنربا گردهمایی تمامی هیئت‌های ورزشی، باشگاه‌داران و پیشکسوتان این عرصه، کوهنوردی ازمبداء کلک‌چال درمسیر نورالشهداء بخش دیگری از برنامه های هفته فرهنگی شمیرانات است.


برای رونمایی از کتاب جهانگیر نومه با گویش قصرانی در فرهنگسرای میگون، برگزاری عصر شعر و نمایشگاه کتاب، برگزاری آئین‌هاب بومی فرهنگی با روش تئاتر عروسکی، برگزاری مسابقه پدر و پسر - مادر و دختر، دیدار و تقدیر از کسبه قدیمی شهرستان، برپایی همایش دانش آموزان آینده سازان شمیرانات و دسته‌روی عزاداران در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تجریش و نیاوران برنامه ریزی شده است.


هفته فرهنگی شمیرانات یک رویداد نوپا است
فرماندار شمیرانات به خبرنگاران گفت: برگزاری این هفته یک رویداد نوپا است که از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و می‌خواهیم در یک بازه سه الی ۵ ساله این هفته را دراستان تهران تثبیت کنیم.


مجتبی ذاکریان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان بیان کرد: منطقه در حوزه‌های مختلف مفاخر و تاریخ شمیرانات، لواسانات و رودبار قصران، اثر گذاری در فرآیند انقلاب، استقرار حضور حضرت امام خمینی (ره) در این منطقه که یک رویداد ویژه است.


وی ادامه داد: وجود کاخ‌های سعدآباد و نیاوران، وجود ۴۰ امام زاده و ظرفیت‌های ورزشی، مفاخر ورزشی فرهنگی و هنری متعدد، وجود سه پیست اسکی و بهره مندی ازچشم اندازهای طبیعی و گردشگری بسیار مهم است که باید درهفته فرهنگی معرفی می شوند وبه دستگاههای متولی توصیه می شود که پس از تثبیت رویداد دراین خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند.


فرماندارشمیرانات خاطر نشان کرد:هفته فرهنگی شمیرانات درسال ۱۴۰۳با اولویت «گردشگری مقاومت» درحوزه گفتمان انقلابی با نشست فعالان فرهنگی برگزار می شود و یکی از ظرفیت‌های این حوزه گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر است که پس ازبهشت زهرا بزرگترین گلزارشهدای استان تهران محسوب می‌شود ونیازبه معرفی دارد.

شهرستان شمیرانات در شمال تهران قرار دارد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha