۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85475484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۰ راننده پرخطر در اردبیل به مراجع قضایی معرفی شدند

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85475484
۴۵۰ راننده پرخطر در اردبیل به مراجع قضایی معرفی شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: پارسال ۴۵۰ راننده متخلف و پرخطر در نقاط مختلف این استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ سیدحجت فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رانندگان متخلف رفتارهای پرخطر و حرکات مارپیچ در معابر شهری انجام می‌دادند، افزود: این افراد علاوه بر اعمال قانون، توقیف خودرو و معرفی به مراجع قضایی، جهت انجام سنجش سلامت روحی، روانی و رفتاری به پزشکی قانونی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: انجام حرکات نمایشی، حرکات مارپیچ، لایه‌کشی، دور دور کردن، سرعت غیرمجاز، انجام حرکات مخاطره‌آمیز، حادثه‌ساز و نامتعارف و تولید صدای ناهنجار و ایجاد آلودگی صوتی از جمله مصادیق تخلف و هنجارشکنی است.

وی بیان کرد: با هدف برخورد کیفی و بدون اغماض با رانندگان خطرآفرین و حادثه‌ساز و جهت افزایش هزینه جرم تخلف، پلیس اقدام به اخذ مجوز قضایی از مراجع قضایی کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۲۲۱ هزار و ۲۴۷ مورد به رانندگانی که حرکات مخاطره‌آمیز رانندگی در معابر شهری این استان مرتکب شده بودند، اعمال قانون شد.

سرهنگ فتاحی با تاکید بر اخطار جدی پلیس به مخلان نظم و امنیت ترافیکی، ادامه داد: تامین آرامش عمومی افراد جامعه از جمله اهداف پلیس در برخورد قانونی با رانندگان متخلف و حادثه ساز است.

۴۵۰ راننده پرخطر در اردبیل به مراجع قضایی معرفی شدند

طرح ضربتی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در اردبیل اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از اجرای طرح ضربتی برخورد پلیس با رانندگان مخاطره‌آمیز در بزرگراه‌های درون شهری و معابر پرترافیک از روز سه‌شنبه (۲۵) اردیبهشت ماه به مدت ۴۸ ساعت در تمام شهرستان‌های این استان به ویژه شهر اردبیل خبر داد.

سرهنگ فتاحی گفت: با توجه به اینکه برخورد با رانندگان متخلف، حادثه‌ساز و هنجار شکن جزو مهم‌ترین مطالبات مردم از پلیس راهنمایی و رانندگی است، در همین راستا پلیس با رانندگانی که با انجام حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز باعث سلب آرامش و آسایش مردم شوند، بدون اغماض برابر قانون و مقررات برخورد خواهد کرد.

وی تامین آرامش روانی جامعه را از اولویت های پلیس برشمرد و افزود: امیدواریم با عمل به توصیه‌های پلیس و رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی آرانندگان، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان به کمترین حد ممکن برسد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه حرکات مخاطره‌آمیز و حادثه‌ساز توسط رانندگان، اقدام به ثبت پلاک و مشخصات خودرو کرده و محل تخلف را از طریق سامانه ۱۱۰ و یا ۱۲۰ به پلیس راهور گزارش کنند تا در اندک زمان ممکن با متخلفان برخورد قانونی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha