۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85486803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توصیه هواشناسی اردبیل: از صعود به ارتفاعات خودداری کنید

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار زرد به شهروندان توصیه کرد از صعود به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، در این اطلاعیه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی آمده است: طی فعالیت این سامانه ساکنان مناطق مرکزی جنوبی و شهرستان‌های گرمی و انگوت شاهد وزش تندبادهای موقتی، بارش باران (گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق)، رخداد مه و کاهش دید افقی خواهند بود ضمن اینکه احتمال رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها وجود دارد.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها (به ویژه در مناطق جنوبی و مناطق حاشیه کوه سبلان)، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید افقی بر اثر رخداد مه، احتمال اصابت صاعقه ، احتمال اختلال موقتی در عملیات‌های پروازی در فرودگاه‌های استان از جمله رخدادهای احتمالی است که هواشناسی استان اردبیل نسبت به آن هشدار داده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام اینکه این سامانه از عصر جمعه چهارم خرداد تا یکشنبه (۶ خردادماه) در استان فعال خواهد بود، به شهروندان توصیه کرده است ضمن رعایت احتیاط در سفرهای برون شهری و همچنین عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز، از اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

همچنین در این اطلاعیه از دستگاه‌های مسئول خواسته شده است نسبت به اطلاع‌رسانی به عشایر جهت آگاهی از وضعیت جوی و اتخاذ تمهیدات لازم در مسیر کوچ اقدام کنند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین خواستار توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha