سوگ اردبیل در شهادت خادم الرضا+فیلم

اردبیل - ایرنا - مردم و مسئولان اردبیل همزمان با سراسر کشور در غم فقدان رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراه ایشان با برپایی عزاداری خیابانی به سوگ نشسته‌اند و بر تداوم راه پرثمر و روشن آیت الله رئیسی تاکید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مردم و مسولان سوگوار و سیاه پوش اردبیل روز چهارشنبه در حالی در زیر بارش رحمت الهی در محوطه شهیدگاه و عالی قاپو اردبیل گرد هم آمدند که حال و هوای مذهبی و معنوی مرکز این استان، فضای ماه محرم را در اذهان القا می‌کند.

بر اساس این گزارش همزمان با برگزاری آیین تشییع پیکرهای پاک شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات هرماه در تهران، مردم استان اردبیل هم در شهرها و روستاهای مختلف لباس عزا بر تن کرده و در سوگ شهید خدمت اشک ماتم ریختند.

مشابه چنین آئین هایی در شهرستانها و شهرهای مختلف استان نیز با همراهی و همدلی اهالی در حال برگزاری است و مداحان، شعرای آئینی و انقلابی و گردانندگان هیئت های مذهبی با همراهی مردم، برنامه‌های عزا را متناسب با عزای عمومی در کشور پیاده و اجرا می‌کنند.

امروز همچنین در آیین عزاداری که با حضور مردم ولایتمدار خلخال و مصلی امام خامنه ای این شهر برگزار شد، سید جواد یحیی زاده فرماندار خلخال با گرامی داشت‌ یاد و خاطره شهید جمهور، خدمت صادقانه و خالصانه، اخلاص در عمل خدمت خستگی ناپذیر تلاش برای رفاه و آسایش ملت ایران اسلامی را از خصوصیات منحصر به فرد شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی عنوان کرد.

 همچنین در این مراسم امام جمعه خلخال با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت در سانحه هوایی سقوط بالگرد گفت: حضور باشکوه و پرشور مردم مومن و ولایی خلخال در مراسم امروز افتخاری جدید به افتخارات این شهرستان در پشتیبانی از نظام اسلامی ولایت فقیه و صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی اضافه کرد.

حجت الاسلام کریم اسدی با تسلیت شهادت سیدالشهدای خدمت و همراهان  ایشان گفت: امروز عزادار مرد بزرگی هستیم که بهترین خصوصیتش صداقت او در برابر ملت بود و تا آخرین لحظه زندگی خود به این مردم خدمت کرد.

وی بیان کرد: از دست دادن شخصیتی چنین ممتاز سخت و دشوار است و آن‌چه مردم را داغدار کرده از دست دادن انسانی مومن، پرتلاش، مفید و اثرگذار در ایران و جهان اسلام است.

امام جمعه خلخال افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» و فردی مجاهد، انقلابی، خستگی‌ناپذیر، زاهد و بسیار باهوش بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

 به همین مناسبت حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری پنج روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند.

طی دیروز و امروز مردم قدرشناس ایران با برپایی آیین‌های سوگواری در شهرها و روستاهای کشور به رسم قدرشناسی از زحمات و خدمات رئیس جمهور مردمی و محبوب شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اقصی نقاط کشور یاد و خاطره رئیس جمهور فقید را  گرامی داشتند.

مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در تبریز و قم از به یاد ماندنی‌ترین ترین مراسم و آیین‌های بدرقه رهبران سیاسی در جهان به شمار می‌رود.

صبح امروز حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری بر پیکر این شهید عزیز و همراهانش نماز خواندند و پیکرهای پاک این شهدا بر دستان میلیون‌ها نفر از دوستداران و علاقمندانشان تشییع شد.

آیت‌الله سیّدابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود که مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha