تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل ۳۸ درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اردبیل از کاهش ۳۸ درصدی وقوع تصادفات در طرح نوروزی امسال در جاده‌های این استان خبر داد.

سردار جواد تقوی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنای مرکز اردبیل گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی پلیس راه (۲۴ اسفندماه سال گذشته تا روز شنبه چهاردهم فروردین ماه امسال) وقوع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در راه‌های ارتباطی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال در مجموع ۳۸ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: امسال تصادفات خسارتی در استان ۵۳ درصد، تصادفات جرحی ۱۵ درصد و تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده است، اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، حضور چشمگیر عوامل نیروی انتظامی در راه‌های ارتباطی استان به ویژه نقاط حادثه‌خیز و راه‌های منتهی به مکان‌های گردشگری و رویکرد اقناعی، ایجابی، ارشادی و تذکراتی رانندگان از سوی پلیس از علل کاهش وقوع تصادفات در راه‌های ارتباطی استان بوده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه حتی یک نفر کشته هم در تصادفات رانندگی زیاد است، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری رانندگان و مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی آنها استان اردبیل همواره در کاهش تصادفات از استان‌های برتر کشور شود.

سردار تقوی با تقدیر از تعامل و همکاری سایر دستگاه های مرتبط با پلیس در اجرای طرح نوروزی، ادامه داد: علت وقوع تصادفات رانندگی تنها یک مولفه دخیل نبوده و بلکه تصادفات رانندگی موضوعی چند وجهی بوده و کاهش آن نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل ۳۸ درصد کاهش یافت

کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت در استان اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین گفت: وقوع سرقت در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این استان در مجموع ۲۸ درصد کاهش داشته است.

سردار تقوی با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی سرقت‌های مهم و کاهش ۳۱ درصدی سرقت‌های خرد در استان اردبیل، افزود: در تعطیلات نوروز امسال سرقت از منازل در استان اردبیل ۴۲ درصد و سرقت خودرو نیز ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه وقوع جرایم خشن مانند سرقت مسلحانه، خفت‌گیری و زورگیری و سرقت از طلافروشی‌ها به آن معنا در استان اردبیل وجود ندارد، خواستار توجه شهروندان به هشدارهای انتظامی و کاربردی کردن آموزش‌های همگانی پیشگیری از سرقت شد.

سردار تقوی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال هر روز بیش از ۳۰۰ اکیپ خودرویی، موتوری و پیاده در معابر و اماکن مختلف استان اقدام به گشت زنی می کردند، اظهار کرد: کشف سرقت در استان اردبیل هم چهار درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: شهروندان استان اردبیل روزانه سه هزار بار با مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) تماس برقرار می‌کنند، که از این تعداد هزار و ۱۰۰ تماس منجر به عملیات شده است به این معنی که در پی آن تماس‌ها اکیپ‌های نیروی انتظامی به آدرس مورد اشاره اعزام و اقدامات پلیسی انجام می‌دهند.

جایگاه ۱۵ استان اردبیل در نزاع و درگیری

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: اردبیل در میزان وقوع نزاع و درگیری فردی و گروهی در بین استان‌های کشور در رتبه ۱۵ قرار دارد.

سردار تقوی با رد برخی ادعاها مبنی بر بالا بودن میزان وقوع نزاع و درگیری در استان اردبیل، افزود: بر اساس اعلام پزشک قانونی وقوع نزاع و درگیری پارسال در استان اردبیل در مقایسه سال ماقبل حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: ارائه تصویری نادرست از میزان وقوع نزاع و درگیری در استان اردبیل به بهانه‌های مختلف از سوی هر کس با هر نیتی اجحاف در حق منطقه است.

وی با بیان اینکه مردم استان اردبیل مردمانی با اعتقاد، پایبند به ارزش‌های اسلامی، مذهبی و متدین هستند، اظهار کرد: با این اوصاف وجود نزاع و درگیری در شان مردم فهیم منطقه نیست.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با تقدیر از زحمات شبانه روزی همکاران خود در تمامی حوزه ها، اضافه کرد: با همه این اوصاف اردبیل جزو استان های امن کشور است.

سردار تقوی ادامه داد: این موفقیت ها حاصل زحمات شبانه روزی همکاران و همراهی خانواده های آنان، مذهبی و متدین بودن مردم منطقه، همدلی مسئولان استان و تعامل و همکاری خوب رسانه های استان با پلیس است.

وی با بیان اینکه پلیس همیشه و در همه حال آماده ارایه خدمت به تمامی آحاد مردم است، گفت: پلیس خدمت به شهروندان و همنوعان را افتخار میداند چرا که خدمت بی منت و رضایتمندی مردم افتخار بزرگ نیروی انتظامی است

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران هم‌جوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha