۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۳
کد خبر: 85475173
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سال گذشته ۱۷۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در قم اجرا شد

قم- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: سال گذشته ۱۷۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در این استان اجرا شد که با افزوده شدن این مقدار، طول خطوط لوله گاز استان به چهار هزار و ۵۸۰ کیلومتر رسید.

مرتضی خوش‌لهجه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ با اشاره به گازرسانی به ۲۰۸ واحد صنعتی و کشاورزی در سال گذشته، افزود: میزان گاز مصرفی صنایع در سال ۱۴۰۲ ، ۷۰۴ میلیون مترمکعب بود که این عدد در سال ۱۴۰۱، برابر با ۶۷۴ میلیون مترمکعب بوده‌است.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی مستقر در محور قم-سلفچگان و سه روستای «قره‌سو»، «شوراب» و «فتح‌آباد»، اضافه کرد: این طرح بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و تاکنون اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده‌است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی توسط مشترکان بخش‌های مختلف استان قم به مصرف رسیده ، گفت: علی‌رغم افزایش شمار مشترکان و افزایش ۴.۴ گاز مصرفی صنایع، میزان مصرف گاز استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۳.۹ درصدی همراه بوده‌است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد علت کاهش مصرف، علاوه بر اهتمام مردم به صرفه‌جویی، عدم کاهش دمای هوای استان در سال گذشته باشد.

خوش‌لهجه همچنین میزان جذب مشترکان جدید گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان را ۱۱ هزار و ۱۹۲ مشترک عنوان و بیان کرد: از این تعداد مشترک ۹ هزار و ۵۱۸ مشترک متعلق به بخش شهری و یک‌هزار و ۶۷۴ مشترک نیز متعلق به بخش روستایی است.

وی با بیان این‌که تمامی شهرهای استان از نعمت استفاده از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: تمامی روستاهای استان که از نظر قوانین مشمول گازرسانی می‌شوند، گازدار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تولید در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: بر همین اساس گازرسانی به بخش صنعت به‌عنوان یکی از رسالت‌های شرکت ملی گاز ایران، در دستور کار شرکت گاز استان قم قرار گرفت و این شرکت از تمام ظرفیت‌های خود برای رشد تولید استفاده کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha