هفت میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

قم - ایرنا - معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: ارزش ریالی کشفیات مرتبط با قاچاق در این استان از ابتدای سالجاری تا پایان اردیبهشت‌ماه هفت میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال بوده‌است.

سیاوش فولادی وندا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در همین رابطه بیان داشت: بازرسان این اداره کل از ابتدای سالجاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، ۸۸۱ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند که از این تعداد بازرسی ۱۲ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

وی افزود: در این راستا بالغ بر هفت هزار و ۲۵۸ کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم خانگی، تلفن همراه، لوازم یدکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و تجهیزات ورزشی است.

وی ادامه داد: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۳۱۸ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۶۰ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

فولادی وندا گفت: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه ‎های مرتبط بوده‌است.

وی تاکید کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه مشاهده خود را در خصوص تخلف‌های مرتبط با نگهداری و عرضه کالای قاچاق در بازار استان را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند تا توسط بازرسان اداره کل صمت مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha