۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبر: 85474943
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اهدا گل به آستان مقدس رضوی توسط گلکاران پاکدشتی + فیلم

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبر: 85474943
اهدا گل به آستان مقدس رضوی توسط گلکاران پاکدشتی + فیلم

پاکدشت -ایرنا- به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) سنت حسنه آیین اهدا و جمع آوری گل جهت گل آرایی حرم علی بن موسی الرضا (ع) با اجرای برنامه های فرهنگی و با حضور خادمان حرم رضوی و مردم ولایتمدار شهرستان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در آستانه میلاد پرنور هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) گلزار پایین ، گلهای شاخه بریده و زینتی اعم از صادراتی و گلدانی همچون گل رز، میخک، آنتوریوم، ارکیده، داوودی، گلایل، لاله، زنبق، گل شیپوری، شمعدانی و غیره از روستای گلزار شهرستان پاکدشت راهی حرم امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شد.

اهداء گل به آستان مقدس رضوی توسط گلکاران پاکدشتی + فیلم

امام جمعه شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم معنوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهار داشت: اقدامی که بانیان این حرکت ارزنده ایجاد کرده اند، مشارکت اجتماعی و همدلی مومنانه را تقویت می‌کند.

حجت السلام رضا جوکار با بیان اینکه این یک حرکت و رویداد فرهنگی اجتماعی در سطح منطقه و شهرستان پاکدشت است خاطرنشان کرد: این فرهنگ ماندگار و موثر در نسل های آینده ادامه پیدا خواهد کرد چرا که همه معتقدیم این رویداد باعث برکت و نشان از عمق باورهای دینی و معرفت، محبت و مودت نسبت به خاندان عصمت و طهارت است.

اهداء گل به آستان مقدس رضوی توسط گلکاران پاکدشتی + فیلم

مجتبی جوادی دهیار روستای گلزار پایین شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،اظهار داشت: مردم ولایتمدار این روستا در مناسبت های مختلف چون میلاد سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، میلاد هشتمین نور از خورشید امامت و ولایت امام رضا(ع) جمع می شوند و بهترین گلهای تولیدی خود را برای تزئین حرم های معصومین(ع) راهی این دیارهای متبرک می کنند.

اهداء گل به آستان مقدس رضوی توسط گلکاران پاکدشتی + فیلم

جوادی در پایان با اشاره به روانه شدن گلهای زینتی راهی به حرم امام رئوف(ع)، بیان کرد: اکنون با جمع آوری گلهای شاخه بریده کار تزئین حرم امام رضا(ع) نیز بزودی آغاز می شود تا با عنایت این ائمه اطهار(ع) ایران اسلامی همیشه سربلند و پیروز باشد و پرچم پربرکت کشورمان بزودی زود از دست رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) به دست مبارک امام زمان برسد و ما هم بتوانیم ظهور ایشان را درک کنیم.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha