۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85243794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره گل و گیاه شهرستان پاکدشت در هفته وحدت گشایش یافت

پاکدشت- ایرنا- همزمان با میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، جشنواره گل و گیاه پاکدشت با حضور تولید کنندگان گل‌های شاخه بریده و زینتی روستای گلزار از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره که روز شنبه و با حضور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در روستای گلزار پاکدشت افتتاح شد، بیش از ۵۰ تولیدکننده مستقر در این روستا محصولات خود را به صورت مستقیم در معرض دید و فروش عموم مردم و علاقمندان به گل و گیاه قرار می دهند.

فرماندار شهرستان پاکدشت در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: پاکدشت یکی از مهمترین قطب های صنعتی و کشاورزی استان تهران است که پس از سفر آبانماه سال گذشته رئیس جمهور به این شهرستان، زمینه معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت ها به ویژه در حوزه تولید گل و گیاه به عنوان پایتخت تولید گل کشور فراهم شد.

جشنواره گل و گیاه شهرستان پاکدشت در هفته وحدت گشایش یافت

محسن اردستانی افزود: این شهرستان با برخورداری از ۴ شهرک صنعتی فعال و پویا که تنها ۴۰ هزار نفر در شهرک صنعتی عباس آباد مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و نیز استقرار صنایع نظامی پارچین و نیروگاه سیکل ترکیبی ، قطب مهم صنعت در کشور محسوب می شود ولی تولید سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون گل شاخه بریده و ۳۵۰ میلیون گلدان گل، این شهرستان را به پایتخت گل و گیاه کشور تبدیل نموده است.

وی اظهار داشت: در سفر آبانماه سال گذشته رئیس جمهور به شهرستان پاکدشت، موضوع تبدیل شهرستان به مرکز گردشگری گل و گیاه مورد تأکید قرار گرفت که برای تحقق این مهم، جشنواره گل و گیاه پاکدشت با استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه فعالیت خود را به مدت یک هفته آغاز کرد تا مردم با حضور در محل تولید گیاهان زینتی، بیش از گذشته با این شهرستان آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه تولید محصولات گل و گیاه شاخه بریده و گلدانی پاکدشت در مساحت یک هزار و ۲۵۰ هکتار مشغول فعالیت هستند و این مهم می‌تواند در سایه معرفی هر چه بیشتر، گردشگران بسیاری از اقصی نقاط استان تهران و به ویژه مسافران حرم مطهر امام رضا(ع) را جذب این شهرستان نماید.

جشنواره گل و گیاه شهرستان پاکدشت در هفته وحدت گشایش یافت

اردستانی گفت: کشاورزان و گلخانه داران پاکدشتی به منظور مقابله با بحران کم آبی، زراعت خود را از مزارع به گلخانه ها انتقال داده اند تا علاوه بر مدیریت مصرف آب، بر میزان تولید و نیز فرصت های شغلی پایدار نیز بیافزایند.

وی اظهار داشت: با تلاش دولت سیزدهم، هم اکنون فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به پاکدشت و جنوب شرق تهران در حال اجرا است که با تکمیل آن، بخش مهمی از مشکلات کمبود منابع آبی مورد نیاز کشاورزان برطرف شده و سطح بیشتری از اراضی شهرستان زیر کشت محصولات زراعی و باغی می رود.

جشنواره گل و گیاه پاکدشت به مدت یک هفته در روستای گزار برپا بوده و علاقمندان می توانند گل و گیاه مورد نیاز خود را با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی تهیه کنند. روستای گلزار در حاشیه بزرگراه امام رضا(ع) پس از میدان پارچین واقع شده است. پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha