۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۳
کد خبر: 85471623
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

برگزاری انتخابات از طریق ۱۰۵۸ صندوق اخذ رای در شهرستان ری

شهرری-ایرنا-فرماندار شهرستان ری گفت: مرحله دوم  انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان از طریق ۱۰۵۸ صندوق اخذ رأی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی باب‌الحوائجی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری ، اظهار کرد: در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نفر برای تصاحب ۱۶ کرسی حوزه تهران، ری، شمیرانات، پردیس اسلامشهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: مرحله اول انتخابات در شهرستان ری به صورت عادی برگزار شد، اما در این دوره رأی‌گیری به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به آغاز روند رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح، خاطرنشان کرد: رأی‌گیری در این مرحله در ۳۱۸ شعبه اخذ رأی شامل ۲۹۳ شعبه ثابت و ۲۵ صندوق سیار از طریق یکهزار و ۵۸ صندوق الکترونیکی برگزار می‌شود و هر صندوق دارای چهار کارت مجوز برای رأی‌گیری است.

باب‌الحوائجی عنوان کرد: از این تعداد ۱۹۲ شعبه اخذ رأی ثابت و ۸ شعبه سیار در بخش مرکزی، ۴۶ شعبه ثابت و ۸ شعبه سیار در بخش کهریزک، ۱۶ شعبه ثابت و ۵ شعبه سیار در حسن‌آباد فشافویه، ۲۴ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار در بخش خاوران و ۱۵ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار در بخش قلعه‌نو مستقر است.

وی اضافه کرد: فرایند رأی‌ دادن برای هر فرد سه دقیقه زمان نیاز دارد و هرگونه ویرایش، تصحیح و اصلاح پیش از ثبت نهایی امکان‌پذیر است، همچنین این آمادگی وجود دارد که اگر به دلایلی خللی در روند برگزاری الکترونیکی ایجاد شود، فرایند رأی‌گیری به صورت دستی برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان ری تصریح کرد: ۷ هزار نفر از عوامل اجرایی شامل اعضای هیأت‌های نظارت و اجرایی، بازرسان و نیروهای انتظامی انتخابات را در شهرستان ری برگزار می‌کنند.

باب‌الحوائجی با اشاره به فعالیت کمیته رصد و پایش تخلفات انتخاباتی در سطح شهرستان ری در مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در این مرحله آمار وقوع تخلفات گزارش شده، کمتر از انگشتان دست بود و این نشان‌دهنده بلوغ بالای سیاسی مردم شهرستان ری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رونق اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرستان ری اشاره و اظهار کرد: امسال، سال انجام کارهای عمرانی است و شهرستان را بی‌رونق نمی‌دانیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha