برخورداری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار فراهان  از راه آسفالته

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از پایان پروژه آسفالت راه روستایی «ماستر-گونه» شهرستان فراهان پس از ۱۰ سال خبر داد و اظهار کرد: با اتمام این پروژه اینک تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار این منطقه از راه آسفالته بهره‌مند هستند.

به گزارش ایرنا، «مهرداد جهانی» روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این طرح بیان کرد: با تکمیل این پروژه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فراهان از راه آسفالته برخوردار شدند.

وی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار است که در همین راستا این اداره کل تلاش‌های مضاعفی به منظور آسفالت راه‌های روستایی با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار ترتیب داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته تاکنون ۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت راه آسفالته برخوردار شده‌اند، افزود: یکی از پروژه های نیمه تمام در این بخش، راه روستایی ماستر-گونه بود که به علت مشکلات عدیده از جمله کمبود منابع مالی و عدم تخصیص اعتبار به صورت نیمه کاره رها شده بود.

جهانی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده این پروژه که از سال ۹۳ آغاز به کار کرده بود با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن مجدد فعال شده و پس از یک دهه مردم روستای «گونه» از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

وی عنوان کرد: این راه روستایی به طول پنج کیلومتر در مجموع با اعتباری حدود ۱۶۰ میلیارد ریال زیرسازی و آسفالت شد، در سال گذشته ۵۵ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص داده شده بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه توسعه گردشگری، مهاجرت معکوس، تسهیل در رفت و آمد کاربران جاده ای، ارتقای کیفیت راه و محرومیت زدایی از اهداف این پروژه بود، اضافه کرد: روستای «گونه» نیز دارای ۳۷ خانوار بوده که با اتمام این طرح تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فراهان از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

جهانی با بیان اینکه بسیج سازندگی نیز در تکمیل این طرح مشارکت داشته و ۸۰ تن قیر رایگان در اختیار گذاشته بود، گفت: با اجرای این طرح عرض جاده به ۵/۵ متر رسیده و ضخامت آسفالت اجرا شده نیز ۶ سانتی‌متر است.

وی یادآور شد: همچنین را روستایی هفتیان در شهرستان تفرش که جمعیتی بالغ بر ۳۶ خانوار در آن سکونت داشتند نیز به طول چهار کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال زیرسازی و آسفالت شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha