۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85467748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جابجایی بار از استان مرکزی ۱۸ درصد افزایش یافت

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85467748
جابجایی بار از استان مرکزی ۱۸ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: میزان جابجایی بار از مبدا این استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، «مهرداد جهانی»افزود: بیش از ۲۴ میلیون تن بار در این مدت از این استان به بازار مصرف در دیگر نقاط کشور جابجا شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۴ میلیون و ۱۵۴ هزار تن بار از استان مرکزی جابجا شد که این رقم در سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۰ میلیون و ۴۹۷ هزار تن بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: برای حمل این میزان بار در سال گذشته، یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۱۷ بارنامه صادر شد که بر این اساس صدور بارنامه نیز در سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گفته جهانی، ۱۷ درصد بارهای حمل شده درون استانی و ۸۳ درصد نیز، برون‌استانی ثبت شده است که استان‌های تهران با ۱۷، اصفهان با ۱۱ و خوزستان با ۶ درصد مقاصد اصلی بار از مبدا استان مرکزی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه، سال گذشته، حمل بار به استان‌های تهران با ۱۱ درصد، مرکزی و اصفهان با ۲۴ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان و زرندیه در سال گذشته شهرستان‌های اصلی مبدا بار در استان مرکزی بودند.

بیشتر بخوانید:

حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ۱۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: کالاهای معدنی ساختمانی با حدود هشت میلیون و ۶۳۵ هزار تن و کالاهای شیمیایی با حدود ۶ میلیون و ۹۰۴ هزار تن به ترتیب ۳۶ و ۲۹ درصد از مجموع بار حمل شده در استان در سال ۱۴۰۲ گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

حدود چهار درصد از مجموع بار حمل شده کشور از مبدا استان مرکزی جابه جا می‌شود.

۱۰ هزار و ۶۸۴ راننده دارای کارت هوشمند در حوزه حمل کالا در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی فعالیت دارند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha