۱۹ میلیون و ۶۶۲ تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی حمل شد

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۹ میلیون و ۶۶۲ هزار تن بار امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان به نقاط مختلف کشور حمل شد.

«مهرداد جهانی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: جابه جایی بار توسط ناوگان جاده‌ای استان مرکزی در سال جاری نسب به مدت مشابه سال گذشته ۲ و نیم درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: این میزان بار در قالب یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۹۳ بارنامه از مقصد استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با یادآوری صدور یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۸۲ بارنامه در ۱۲ ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: تعداد بارنامه‌های صادر شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج و نیم درصد افزایش یافته‌ است.

جهانی گفت: کالاهای معدنی و شیمیایی با ۶۵ بیشترین میزان کالاهای حمل شده از این استان را به خود اختصاص داده‌است.

وی اظهار کرد: بیشترین بار جابه جا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به ترتیب به استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان نیز به ترتیب مبداء اصلی بار حمل شده از این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

جهانی اظهار داشت: ۱۵ درصد بار حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی درون استانی و ۸۵ درصد به بیرون استان حمل شده‌است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha