دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:شهید آیت‌الله رئیسی مردم‌دار واقعی بود

اراک -ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: منشأ مردم‌داری شهید آیت‌الله رئیسی توحیدی و مردم‌دار واقعی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت شهادت آیت‌الله رییسی و همراهان در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: آنهایی که در مسیر شهدا نیستند و زندگی، آلوده و تجملی دارند، مرده‌اند و آنهایی که با مردم هستند زنده اند و شبانه روز به مردم خدمت می‌کنند.

وی بیان کرد: همه ما روزی از دنیا می‌رویم، خوشا به‌حال کسانی که در مکتب امام، زیست می‌کنند و حیات و مرگ آنان در مکتب امام است، بنابراین باید همانند مکتب امام، عمل کرد.
وی توضیح داد که مکتب امام چند اصل دارد و نخستین اصل آن، توحید و خدامحوری است، کسی که عالم را محضر خدا می‌داند، گناه نمی‌کند.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی گفت: امام خمینی(ره) منیت، خود را کنترل کرد و شاگردان امام همه این خصیصه را دارند و شهید رئیسی این چنین شخصیتی داشت.

حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: شهید رئیسی، رای و نظر جمع را بر نظر خود ارجح می‌دانست و این خصیصه مورد توجه همگان بود.

وی آیت‌الله رئیسی را همانند شهید بهشتی توصیف کرد که نفس خود را می‌کُشد و بر کُرسی قضاوت می‌نشیند و مردم‌دار می‌شود.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی، اصل دوم مکتب امام راحل، را «اسلام اجتماعی» دانست و ادامه داد: اسلام اجتماعی یعنی حضور در کنار کپرنشینان و شنیدن سخنان کارگران و حضور در کارخانه‌های تعطیل شده و حل مسایل آنها است.

حجت‌الاسلام خسروپناه ویژگی دیگر شهید جمهور را استکبار ستیزی عنوان کرد و گفت: امام همواره از مردم جهان و به ویژه مردم مظلوم فلسطین حمایت کرد، اما عده‌ای بعد از وفات امام با وجود تاکید مقام معظم رهبر انقلاب گفتند ما کاری به فلسطین نداریم.

وی بیان کرد: اما این عده نمی‌دانند اگر دفاع از مظلومان را نداشته باشیم این ظلم علیه ما تکرار می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید آیت الله رییسی هم با تاکید مقام معظم رهبری انقلاب از مردم غزه با تمام وجود حمایت کرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: وزیر امورخارجه امیرعبدالهیان نیز توانستند دیپلماسی را در عرصه بین‌المللی عملیاتی کنند و عزت را برای ایران اسلامی به دست آورد.

وی به روحیه جهادی شهید جمهور اشاره کرد و گفت: در مکتب امام راحل، مگر می‌توان مدیر بود اما جهادگر نبود؟ رییس‌جمهور شهید و همراهان، همه جهادگر بودند.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی، اصل پنجم در مکتب امام راحل را مردمداری دانست و گفت : شهید بهشتی، رجایی و باهنر، همین گونه مردم‌دار بودند و آیت‌الله رئیسی هم از این خصیصه برخوردار بود.

خسروپناه به اصل صداقت اشاره کرد و افزود: ممکن است افرادی ظاهری مردمی داشته باشند اما صداقت نداشته باشند اما شهید رئیسی به طور کامل با مردم صداقت داشت.

وی بیان کرد: انسان‌ها در فردای قیامت با صداقت سنجیده می‌شوند و این صداقت موجب شد تا در آیین‌های تشییع و عزای آیت‌الله رئیسی و همراهان میلیون ها نفر شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از کارگران کارخانه احیاشده، شرکت‌های هپکو و آذرآب اراک در قدردانی از حمایت شهید رئیسی، تشکر می‌کنم.

لزوم تداوم مکتب خدمت صادقه به مردم توسط رئیس جمهور آینده

دبیر شورای انقلاب فرهنگی به رویداد مهم سیاسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در انتخابات آینده، مراقبت باشید کسی را انتخاب کنید که مکتب شهید رئیسی را طی کند تا این مسیر خدمت ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha