افزایش ۸۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اعلام کرد: از سال گذشته تاکنون تعداد شرکت‌های فعال دانش بنیان این استان با ۸۰ درصد افزایش به ۳۵۰ شرکت رسیده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سعید جعفری راد در جلسه کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری خانه توسعه آذربایحان از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه این پارک خبر داد و گفت: این پارک با اعطای تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش بنیان از طرح های جدید جوانان حمایت می کند.

وی اعلام کرد: بر این اساس میزان تسهیلات از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ۱۸ ماه گذشته به پنج میلیارد ریال افزایش یافته است.

جعفری راد با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از سطح سه به سطح یک ارتقا یافته است، اظهار کرد: این مجموعه بر اساس ساختار سازمانی، با بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح یک قرار می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جایگاه و رتبه کشور در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و استارت تاپ‌ها(شرکت های نوپا و نوآفرین) را پایین توصیف کرد و گفت: به رغم تلاش و پیشرفت‌های محسوس، هنوز نسبت به شرکت‌های دانش بنیان در جامعه مدیران شناخت کافی وجود ندارد و نهادینه نشدن این شرکت‌ها یکی از مشکلات پارک‌های علم و فنآوری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فن‌آوری در شمال غرب کشور، بر ضرورت تلاش برای صادرات فرآوردهای علمی به خارج تأکید کرد و گفت: اکنون در تمام شهرستان‌های آذربایجان شرقی مراکز رشد و فناوری فعال و مشغول خدمات به جوانان و فعالان حوزه فناوری هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha