۲ هزار و ۳۹۴ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی گرمسار سنددار شد

 سمنان - ایرنا - مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک سمنان با اشاره به روند صدور سند برای اراضی صنعتی و کشاورزی در غرب استان، گفت: ۲ هزار و ۳۹۴ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی شهرستان گرمسار سنددار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی میرنظامی روز چهارشنبه در آیین اهدای سند اراضی کشاورزی و مسکن مهر گرمسار در غرب استان سمنان با حضور حسن بابایی معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با اشاره به اینکه مساحت واحد ثبتی گرمسار ۴۱۱ هزار هکتار است، بیان کرد: ۳۸۰ هزار هکتار از این اراضی ملی و ۱۷ هزار و ۲۲۰ هکتار کشاورزی است که با تلاش سازمان ثبت‌اسناد و املاک در گرمسار برای ۵۳ درصد از اراضی کشاورزی این منطقه حدنگاری و صدور سند مالکیت انجام‌شد.

وی با بیان اینکه سند اراضی چهار روستای محمدآباد، محمودآباد، کَهَک و ارجنال در گرمسار صادرشد، اضافه کرد: در خصوص شهرک‌های صنعتی غرب استان سمنان بالغ‌بر ۲ هزار و ۳۹۴ هکتار معادل یکهزار و ۱۰۶ قطعه از اراضی صنعتی حدنگاری و سند مالکیت در شهرک‌های صنعتی صادر شد.

وی درباره صدور اسناد مالکیت برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گرمسار گفت: برای ۶۹۸ هکتار معادل ۷۶۰ قطعه زمین سند مالکیت صادرشد و همچنین با هدف تحقق شعار سال و ایجاد جهش تولید، صدور سند مالکیت پارک علم و فناوری این شهرستان نیز انجام شد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک سمنان افزود: در اراضی منابع طبیعی برای ۲۹۲ هزار و ۲۳۹ هکتار معادل ۷۸ قطعه زمین سند صادرشده است و در روستای یاتری سفلی ۴۵۰ هکتار در قالب ۲۲۰ قطعه زمین زراعی سند صادر شد و آماده تحویل است.

سفر یک روزه معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان سمنان با هدف پیگیری چند برنامه اصلی به ویژه در صدور سند برای واحدهای نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی شد.

اهدای اسناد مالکیت شهر جدید ایوانکی و اسناد کشاورزی محمد آباد گرمسار، برپایی میز خدمت، دیدار مردمی و جلسه شورای قضایی از برنامه های این سفر در گرمسار است.

بابایی بعد از حضور در گلزار شهدای سمنان، اهدای اسناد شهرک های صنعتی استان، زمین‌های مربوط به نیروهای مسلح، اسناد پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، اهدای اسناد نهضت ملی مسکن و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی را در برنامه دارد.

مشکل صدور سند مالکیت زمین و خانه یکی از مهم‌ترین مطالبات و موضوعات دیرینه مردم است که در سال‌های اخیر و در دولت‌های مختلف مطرح بوده و حل‌نشده باقی مانده بود تا با تاکید رهبر معظم انقلاب، رویکرد جدیدی در کشور شکل گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha