استاندار: صدور سند مالکیت در سمنان با اهتمام پیگیری شود

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: صدور سند مالکیت در بخش‌های مختلف به عنوان راهکار محکم در پیشگیری از وقوع جعل و سوءاستفاده در این استان با اهتمام بیش از پیش پیگیری و تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در آیین اهدای اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان سمنان با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سالن شهید پازوکی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان افزود: ۱۲ نوع سند برای تعیین و حفظ مالکیت و پیشگیری از سودجویی در زمان حاضر صادر می‌شود.

استاندار: صدور سند مالکیت در سمنان با اهتمام پیگیری شود

استاندار سمنان با اشاره به دغدغه سازمان ثبت اسناد و املاک نسبت به ساختمان این‌اداره‌کل در سمنان، افزود: رفع این دغدغه با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

ثبت مالکیت از حقوق شهروندی است

رییس کل دادگستری استان سمنان هم گفت: با توجه به توسعه جوامع، ثبت مالکیت مهمترین مساله حقوق شهروندی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری در این آیین افزود: حدنگاری و صدور سند تک‌برگی از تحولات و دستاوردهای سازمان ثبت اسناد و املاک است.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ثبت و ضبط با صدور سند، مالکیت افراد را حفظ می‌کند و مدرک قابل استناد است.

استاندار: صدور سند مالکیت در سمنان با اهتمام پیگیری شود

۱۳ هکتار بازار سنتی سمنان سنددار شد

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک سمنان با اشاره به توجه این اداره‌کل برای صدور سند مالکیت مغازه‌ها و دکان‌های بازار سنتی این استان، گفت: برای ۱۳ هکتار بازار سنتی سمنان سند مالکیت صادر شد.
سید مهدی میرنظامی در این آیین افزود: برای ۷۷۲ قطعه از املاک نیروهای مسلح در سمنان اسناد مالکیت صادر شد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک سمنان با اشاره به اهمیت حدنگاری اراضی ملی در پیشگیری از دست‌درازی سودجویان، بیان کرد: ۱۰۰ درصد اراضی منابع طبیعی این استان حدنگاری و ثبت مالکیت شد.

سفر یک روزه معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان سمنان با هدف پیگیری چند برنامه اصلی به ویژه در صدور سند برای واحدهای نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی شد.

اهدای اسناد مالکیت شهر جدید ایوانکی و اسناد کشاورزی محمد آباد گرمسار، برپایی میز خدمت، دیدار مردمی و جلسه شورای قضایی از برنامه های این سفر در گرمسار است.

بابایی بعد از حضور در گلزار شهدای سمنان، اهدای اسناد شهرک های صنعتی استان، زمین‌های مربوط به نیروهای مسلح، اسناد پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، اهدای اسناد نهضت ملی مسکن و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی را در برنامه دارد.

مشکل صدور سند مالکیت زمین و خانه یکی از مهم‌ترین مطالبات و موضوعات دیرینه مردم است که در سال‌های اخیر و در دولت‌های مختلف مطرح بوده و حل‌نشده باقی مانده بود تا با تاکید رهبر معظم انقلاب، رویکرد جدیدی در کشور شکل گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha