۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85121880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶.۵ درصد اراضی کشاورزی گلستان‌ حدنگاری شد

۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85121880
۲۶.۵ درصد اراضی کشاورزی گلستان‌ حدنگاری شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: از حدود ۶۸۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تاکنون ۱۸۰ هزار هکتار معادل ۲۶.۵ درصد با اجرای طرح کاداستر، حدنگاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدتقی رضاییان روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: گلستان حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی، کشاورزی، شهری و روستایی دارد که در حوزه منابع طبیعی یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی منابع ملی شناسایی شده که همه آنها ثبت و صدور سند انجام شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: برای تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی باید مردم همکاری لازم را داشته باشند.

رضاییان ادامه داد: از سال گذشته با شرکت پیمانکار برای تهیه نقشه و مستند اراضی کشاورزی قرارداد منعقد شده که میزان پیمان ما با شرکت مورد نظر ۷۰ هزار هکتار است.

وی افزود: حدنگاری و صدور سند اراضی کشاورزی که مزیت‌های بیشماری برای مردم دارد، به صورت تقاضامحور بوده و به همین دلیل نمی‌توان زمان قطعی اعلام اجرای پروژه را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۵۰ قطعه منابع طبیعی حدنگاری شد که از زمان آغاز اجرای این کار تا دوره مدیریت جدید در استان، ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه حدنگاری و صدور سند مالکیت داشتیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: بیشترین اراضی کشاورزی موجود در استان با حدود ۱۶۰ هزار هکتار در شهرستان گنبدکاووس وجود دارد و در کل استان تاکنون ۱۸ هزار قطعه اراضی کشاورزی حدنگاری شده است.

رضاییان ادامه داد: کاهش دعاوی در مراجع قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و جعل اسناد، حذف زمین‌خواری و تعارض، استفاده اسناد اراضی کشاورزی به عنوان وثیقه بانکی و مراجع قضایی، برنامه‌ریزی برای یکپارچه‌سازی و بهره‌برداری از املاک کشاورزی و افزایش درآمد دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کنار مسایل مشابه از مزیت‌های اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی و صدور سندهای تک‌برگ مالکیت این اراضی است.

وی بیان کرد: در بخش ساماندهی سندهای روستایی سهم گلستان در سال گذشته ۴ هزار و ۶۰۰ سند بود که ۴ هزار و ۵۶۰ فقره صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان‌ گفت: سال گذشته برای اولین بار برای رودخانه‌های بندرگز، بندرترکمن، کرکدکوی، گمیشان و گنبدکاووس و همچنین برای تالاب‌های استان به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار سند مالکیت صادر شد.

رضاییان اظهار با اشاره به حل مشکل اراضی شهرک پنج‌پیکر از توابع شهرستان بندرترکمن تصریح کرد: در راستای حمایت از تولید و صنعت پرونده ۱۵ ساله این شهرک سال گذشته حل شد و برای ۶۳ قطعه سند مالکیت صادر شد.

وی اضافه کرد: در راستای جهش تولید مسکن تاکنون برای ۷۸ هکتار اراضی مالکیت به نام راه و شهرسازی سند مالکیت صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای دستگاه‌های دولتی استان نیز به میزان ۷۷ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha