۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85470226
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پلیس البرز کلاهبردار سکه را دستگیر کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85470226
پلیس البرز کلاهبردار سکه  را دستگیر کرد

کرج - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: یک فیشینگ کار حرفه ای که با وجوه کلاهبرداری شده اقدام به خرید سکه در سایت دیوار می کرد توسط پلیس این استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از پلیس البرز، سرهنگ "محمد نادربیگی" روز چهارشنبه اظهار کرد : در پی مراجعه یک فرد به پلیس فتا استان البرز مبنی بر اینکه تعدادی سکه خود را از طریق سایت دیوار به فروش گذاشته اما پس از چند روز حساب بانکی وی بسته شد، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان با استفاده از اقدامات فنی متوجه شدند که پول حاصل از کلاهبرداری اینترنتی به حساب این شخص واریز شده که این موضوع سبب مسدود شدن حسابش شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص جزئیات این پرونده گفت: متهم پس از فیشینگ و دسترسی به اطلاعات حساب مالباختگان در استان البرز و سایر مناطق کشور با استفاده از سایت و برنامه دیوار فروشندگان سکه و طلا را در مناطق مختلف شناسایی و با فریب آنان وجوه را از حساب مالباختگان برای آن ها واریز می کرد.
نادربیگی بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم این پرونده شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی این شخص در یکی از استان ها همجوار دستگیر شد.
وی ادامه داد: فرد دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی تخصصی ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری در سایت مذکور شد اما پس از مواجه با مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد.
نادربیگی با بیان اینکه تا کنون چند نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند، گفت: احتمال می رود بیش از ۵۰ مالباخته دیگر در حوزه سرقت اطلاعات بانکی این متهم در سراسر کشور شناسایی شوند.

 "فیشینگ، ترفندی است که به سارقان و کلاهبرداران سایبری کمک می‌کند تا اطلاعات شخصی و داده‌های کارت بانکی را برای اهداف شوم خود جمع‌آوری کنند."


دستگیری کلاهبرداران  خودرو  حواله ای در کرج

دستگیری کلاهبردار سکه با پول های مردم  توسط پلیس البرز

رییس پلیس آگاهی البرز گفت: متهمی که با سوء استفاده از اعتماد مردم و با ادعای فروش حواله خودرو از شهروندان استان ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، توسط ماموران پاسگاه دوم پلیس آگاهی البرز دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه"حکمت اله شجاعی" اظهار کرد: با شکایت تعدادی از شهروندان کرجی درخصوص کلاهبرداری از آنان توسط فردی سودجو با شیوه فروش حواله خودرو، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات مقدماتی ماموران انتظامی مشخص شد که فردی با وعده دروغین مبنی بر ارتباط با مسئولان شرکت های خودروسازی و سوء استفاده از اعتماد مالباختگان اقدام به اخذ وجوه خریداران خودرو نموده و با عدم ارائه حواله خودروها، مبالغ کلانی را کلاهبرداری کرده است.
رییس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: با هماهنگی مرجع قضایی، متهم شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد که با بررسی های تخصصی و شناسایی تعداد سه مالباخته، مشخص شد که متهم تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری کرده است.
شجاعی بیان کرد : متهم پرونده با دستور قضایی به زندان معرفی و مراحل اداری پرونده در حال انجام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha