۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85469939
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آمستردام هلند تحصن کردند

تهران- ایرنا- دانشجویان معترض حامی فلسطین در هلند پس از حمله خشونت‌بار پلیس پایتخت و تخریب چادرهایشان، یکی از بخش‌های دانشگاه آمستردام را اشغال کرده و آنجا تحصن کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه دیلی میل، رسانه‌های هلند گزارش دادند که پس از درگیری پلیس با معترضان حامی فلسطین شب گذشته (سه‌شنبه شب)، تظاهرکنندگان در یکی از بخش‌های دانشگاه آمستردام (UVA) تحصن کرده‌اند.

پلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد که این دانشگاه برخلاف عصر دوشنبه که پلیس ضدشورش با خشونت چادرهای معترضان را ویران کرده بود، از آنها نخواسته است که دست از تظاهرات بردارند.

دانشگاه آمستردام در بیانیه‌ای درست بعد از نیمه شب با اعلام اینکه مایل است با دانشجویانی که از روز دوشنبه دست به اعتراض زده اند، به راه حلی برسد، مدعی شد که این اعتراضات خسارات قابل توجهی را به ساختمان های آن وارد کرده است.

گفته می شود این دانشگاه امروز چهارشنبه چندین بخش را تعطیل کرده است.

پلیس آمستردام روز گذشته و یک روز پس از آنکه پلیس ضدشورش چادرهای معترضان را در دانشگاه آمستردام با خشونت جمع‌آوری کرد، با معترضان طرفدار فلسطین در پایتخت هلند درگیر شد.

بر اساس این گزارش، افسران پلیس آمستردام علیه معترضانی که سعی داشتند مسیرهای اطراف ساختمان دانشگاه را مسدود کنند و همچنین تظاهرکنندگانی که به سمت بنای یادبود هولوکاست حرکت می‌کردند، از باتون استفاده کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha