اینترسپت: دانشجویان معترض آمریکایی ضرب‌وشتم شدند؛ ۱۶ ساعت بازداشت بدون آب و غذا

تهران- ایرنا- رسانه اینترسپت خبر داد که پلیس نیویورک تعدادی از دانشجویان معترض دستگیر شده را ضرب و شتم و عده‌ای از آنها را ۱۶ ساعت از آب و غذا محروم کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، تارنمای اینترسپت روز دوشنه (۱۸ اردیبهشت) و به نقل از ۲ عضو هیات علمی کالج بارنارد دانشگاه کلمبیا نوشت: دانشجویانی که در جریان سرکوب اعتراض های دانشجویی دانشگاه‌ های شهر نیویورک به دست ماموران پلیس دستگیر شدند، به مدت ۱۶ ساعت از آب و غذا محروم بودند.

به نوشته این تارنمای خبری آمریکایی، برخی دیگر از دانشجویان گزارش دادند که پس از دستگیری، توسط ماموران پلیس ضرب و شتم و به دلیل شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند.

در جریان برخورد پلیس با تحصن دانشجویان نیویورک حامی فلسطین، ۲۸۲ معترض در دانشگاه کلمبیا و کالج شهر نیویورک دستگیر شدند.

به گفته دانشجویان دستگیر شده، دستکم ۲ نفر از آنها به مدت سه ساعت در سلول انفرادی نگهداری شده و برخی دیگر نیز خبر از حبس های طولانی تر دادند.

به گفته تعدادی دیگر از دانشجویان، آنها در بند عمومی و در سلول‌های آلوده به موش نگهداری شدند و به مدت ۱۶ ساعت از آب و غذا محروم بودند.

تارنمای شبکه خبری "ان‌بی‌سی‌ نیوز" به تازگی گزارش کرده بود: اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های آمریکا خواستار پاسخگویی روسای دانشگاه‌ هایی شدند که با دعوت از نیروی پلیس و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین، اعتراضات مسالمت ‌آمیز آن‌ها را به درگیری و تنش کشاندند.

این شبکه خبری آمریکایی روز گذشته نوشت که بسیاری از دانشجویان معترض شرکت ‌کننده در تجمعات ضد اسرائیلی با اقدامات قانونی و انضباطی و خشونت پلیس روبرو شده اند. این موضوع انتقاد گروه‌های مختلف دانشگاهی نسبت به سوء مدیریت این اعتراضات توسط مقامات و روسای دانشگاه‌ها را در پی داشته است.

این گزارش در پایان افزود: علاوه بر تلاش‌های اساتید و دانشجویان برای پاسخگو کردن مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها، سازمان‌های حمایت از حقوق فلسطین نیز وارد عمل شده اند. در فلوریدا، ائتلافی از هفت سازمان از جمله بخش‌های ایالتی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) و انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان (NAACP) نامه‌ای به رؤسای کالج و دانشگاه فلوریدا ارسال و در آن در مورد استفاده غیرضروری از خشونت توسط مجریان قانون و تجاوز به حقوق متمم اول آمریکا (آزادی بیان) در این مراکز علمی ابراز نگرانی کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha