دانشجویان اسپانیایی: تا زمانی که روابط مادرید با تل‌آویو قطع نشود، اردو می‌زنیم

تهران- ایرنا- موج اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین که از دانشگاه‌های آمریکا سرچشمه گرفت، پس از والنسیا و سایر ایالت‌های اسپانیا، به مادرید و دانشگاه کمپولتنسه (Universidad Complutense de Madrid) یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های این کشور رسید و دانشجویان از برپایی اردوی نامحدودی تا زمان قطع روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی آرتی‌وی‌ای (rtve.es)، دانشجویان مادریدی تصمیم گرفته‌اند در اعتراض به «نسل‌کشی در غزه» و تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده شود، به مدت نامحدود به اردوی اعتراضی خود ادامه دهند.

بلوک بین‌دانشگاهی مادرید (El Bloque Interuniversitario de Madrid) که گروهی از انجمن‌های طرفدار فلسطین از دانشگاه‌های مختلف پایتخت اسپانیا را گردهم می‌آورد، با برگزاری مجمعی، قطع روابط دانشگاه‌ها و دولت اسپانیا با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

دانشجویان دانشگاه خودمختار مادرید (Universidad Autónoma de Madrid)، کمپولتنسه (Complutense)، دانشگاه کارلوس سوم (Carlos III)، دانشگاه پادشاه خوان کارلوس (Rey Juan Carlos) و دانشگاه پلی تکنیک از جمله شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی بودند.

دانشجویان اسپانیایی: تا زمانی که روابط روابط ماردید با تل‌آویو قطع نشود، اردو می‌زنیم

دانشجویان از ساعات اولیه روز، به طور دسته جمعی مقابل یکی ساختمان‌های مرکزی دانشگاه کمپولتنسه گردهم آمدند، چندین چادر برپا کرده و پوسترها و پرچم‌های متعددی نصب کردند.

سازمان‌دهندگان این راهپیمایی، با قرائت یک مانیفست حمایت از فلسطین، بر لزوم حمایت از حقوق مردم فلسطین و پایان دادن به هر شکلی از همکاری با رژیم اسرائیل تاکید کردند.

پس از خواندن مانیفست، جوانان اسپانیایی با سردادن شعارهایی در اطراف چادرها جمع شده و شروع به خواندن سرود کردند و اطمینان دادند که حاضرند تا زمانی که لازم باشد در این اردو بمانند.

نماینده بخش اسپانیایی یکی از انجمن‌های حامی فلسطین (Samidoun) که در این تجمع حضور داشت، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این اقدام منعکس‌کننده احساسات عمیق عمومی و بیداری وجدان جوانان در مورد مبارزه برای حقوق بشر و عدالت بین‌المللی است.

تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطین به تازگی در اسپانیا گسترش یافته است و دانشجویان در اعتراض به اقدامات و سیاست‌های رژیم صهیونیستی، آتش‌بس فوری در نوار غزه را خواستار شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha