۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85469867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد مدارس استان زنجان به مقاوم سازی نیاز دارد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85469867
۳۰ درصد مدارس استان زنجان به مقاوم سازی نیاز دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: حدود ۶۷۰ مدرسه معادل ۳۰ درصد از ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه استان به مقاوم سازی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا اسلامی روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: سال گذشته از هدفگذاری ساخت ۲۳۴ کلاس درس در قالب ۴۴ پروژه، ۲۱۷ کلاس در قالب ۴۰ پروژه به سرانجام رسید و تکمیل شد.
وی ادامه داد: برای امسال هم ساخت ۲۰۷ کلاس درس در سطح استان هدفگذاری شده است.
اسلامی اظهار کرد: رویکرد ما در سال جاری بر جهش در همیاری و همکاری خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس متمرکز است چرا که یکی از منابع تأمین اعتبار نوسازی مدارس خیرین مدرسه ساز هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه جهت گیری پروژه های خیرساز به سمت حذف مدارس تخریبی و احداث مدارس مقاوم است، گفت: سال گذشته در قالب طرح شهید پناهی حذف مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ نفر دانش آموز را در استان دنبال کردیم که از این طرح ها فقط ۲ پروژه باقی مانده است که تا مهرماه ساخت مدرسه جایگزین آنها به سرانجام می رسد.

۳۰ درصد مدارس استان زنجان به مقاوم سازی نیاز دارد


وی گفت: از مهرماه امسال مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ نفر دانش آموز در استان نخواهیم داشت.
اسلامی به ضرورت تامین زیرساخت های آموزشی در طرح های نهضت ملی مسکن قبل از استقرار جمعیت در آنها تاکید کرد و گفت: توجه به این موضوع، مانع از بروز مشکل در آینده می شود.
وی به ماده ۱۸ قانون شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و ابراز داشت: طبق این قانون، انبوه‌سازانی که ساخت بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی را عملیاتی می‌کنند، موظف هستند خدمات آموزشی از جمله ساخت مدرسه را نیز برای ساکنان این واحدها اجرا کنند.
اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر در مناطقی مانند گلشهر کاظمیه و پونک این قانون عملی نشده است و این مناطق با کمبود مدارس مواجه هستند.
در حال حاضر ۲۱۹ هزار دانش‌ آموز در ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha