توسعه زیرساخت فیبر نوری در رشد اقتصادی استان‌ها اثرگذار است

زنجان - ایرنا - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: "نجما" یا نهضت جهادی توسعه فیبر نوری با جدیت در حال اجراست و توسعه زیرساخت آن در رشد اقتصادی مناطق مختلف اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید سلطانی شامگاه سه شنبه در نشست تخصصی «نجما» که با هدف ارزیابی وضعیت ارتباطی استان و همچنین بررسی وضعیت توسعه‌ای پروژه نجما برگزار شد، افزود: زمان در اجرای پروژه نجما بسیار مهم است و باید هرچه سریعتر برای تکمیل زیرساخت های این طرح اقدام شود.

وی افزود: با توجه به همه محدودیت‌هایی که در دسترسی به منابع وجود دارد در بخش توسعه پروژه فیبر نوری «نجما» پیشرفت خوبی در استان زنجان انجام شده که در بخش دایری اف تی تی اچ نیز با توجه به برنامه‌ها و زمان پیش‌بینی شده به‌صورت جهادی اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

سلطانی اضافه کرد: در اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این امر استفاده و سرویس‌های جدیدی را برای بهره مندی و رفاه بیشتر مردم ایجاد کرد.

وی با اشاره به عملیات توسعه فیبر نوری روستایی «تار»، افزود: گسترش شبکه خدمات‌دهی نیازمند برقراری ارتباطات جدید و متناسب است که با اجرای پروژه تار در روستاها، خدمات ارتباطی و زیرساخت‌های شبکه اطلاعات توسعه می یابد و افزایش میزان دسترسی خانوارهای روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات نوین محقق می شود.

مدیر مخابرات منطقه زنجان نیز در ادامه این جلسه به اجرای موفق طرح خودیاری اشاره و تصریح کرد: در طرح خودیاری استان ۴۰ کیلومتر فیبرکشی برای امکان واگذاری سرویس بر بستر فیبر نوری ایجاد شد.

حبیب‌اله شبستانی افزود: طرح نجما در استان با ۲۱ زون در دو فاز از سال ۱۴۰۱ آغاز شده که هم‌ اکنون توسعه ۱۱ بخش پایان یافته و آماده ارائه سرویس است که ۱۰ بخش فاز دوم تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه با حضور در فاز ۶ کوی گلشهر زنجان از پروژه در حال اجرای نجما بازدید کرد و از نزدیک در جریان میزان پیشرفت و نحوه اجرای آن قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha