باران و گرد و خاک جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت

مشهد- ایرنا- رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: شامگاه سه شنبه بارش باران موجب لغزندگی سطح برخی جاده های اصلی استان شده و گردو خاک نیز دید افقی رانندگان در تعدادی از راه ها را محدود کرده است.

یوسف بنی اسدی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بارش باران، راه های اصلی و فرعی در شهرستانهای سبزوار، جغتای، جوین و داورزن را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: وزش باد شدید و گرد و خاک دید افقی رانندگان در بزرگراه سبزوار- نیشابور و جاده سبزوار -بردسکن را محدود کرده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به تداوم بارشها در استان اظهار داشت: در حال حاضر تردد در دیگر جاده های خراسان رضوی به صورت عادی و روان جریان دارد.

بر اساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بارش باران عصر امروز در مناطق غربی استان فعال می‌شود و تا پایان هفته ضمن افزایش فعالیت سامانه همه نقاط استان از جمله کلانشهر مشهد را فرا می‌گیرد.

هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد بارش باران در روزهای پنجشنبه و جمعه به اوج خواهد رسید به طوری که وقوع سیلاب و رواناب در مناطق کوهستانی، شمالی و غربی خراسان رضوی دور از انتظار نخواهد بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha