۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 5439
کد خبر: 85468828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

به بهانه کلمبیا برای تشکر از نومل اسلام آباد

تهران-ایرنا-اعطای دکترای افتخاری علوم تربیتی در جمع اساتید دانشگاه نومل با آن شنل های مخمل رتبه بندی شده به خانم دکتر علم الهدی جذاب بود و حس غرور و افتخار ملی داشت، ما در پاکستان تبادل تشریفات علمی داشتیم اما کلمبیا شاهد دستبند زدن به زن فیلسوف آمریکایی است!

به گزارش ایرنا، این روزها که فضای دانشگاه‌های آمریکا به خصوص دانشگاه کلمبیا پر شده از نیروهای امنیتی و به استاد فلسفه و رئیس دستبند می‌زنند وسط دانشگاه! و علم را قاطی امنیت و سیاست می‌کنند و اشکال ندارد مثلا !!! ایران رفته بود دیپلماسی عمومی، دانشگاهی و علمی در دانشگاه های پاکستان! وسط اسناد نفت و گاز و امنیت، حال اساتید و دانشجوهای پاکستانی که دوستدار ایران بودند و فارسی هم کم و بیش حرف می زدند را نمی شد نادیده گرفت.

سند همکاری نبود، حضور فرهنگی بود، ارتباط بود، تبادل دانش بود ...حس علم دوستی شرقی کنار همگرایی مسلمین پاک سرشت و برادر و همراه پاکستان بود. دانشگاه نومل اولین دانشگاه پاکستانی میزبان تیم ایرانی بود که نمایشگاه دستاوردهایش را زیر آفتاب شدید دیدیم و بعد رفتیم برای اجلاس و سخنرانی راجع به همگرایی معنوی و فرهنگی ایران و پاکستان.

به بهانه کلمبیا برای تشکر از نومل اسلام آباد

تیم ایرانی همراه خانم دکتر علم الهدی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و رئیس اندیشکده علم و دین میهمان اساتید پاکستانی با شنل های سرخ و سبز و کلاه مشکی بود. وزیر امور خارجه کشورمان در سفر یادآور شد که ما در بین کشورهای دنیا همچین ویژگی تحصیلاتی از همسران روسای جمهور کمتر سراغ داریم و این بهترین ظرفیت برای ایجاد همبستگی میان ملت‌ها و حلقه های میانی نخبگانی است. شرق همیشه پیشرو در تمدن و فرهنگ بوده است و اگر نیویورک مهد آزادی و لیبرتی و مجسمه آرزوهاست نمی تواند روی خوش فرهنگ سیاسی امن برای علم را ببیند،ایران در اسلام آباد و کراچی و لاهور در دانشگاه‌های نومل و اقتصاد و کراچی با معرفت و فلسفه و تربیت و حقوق جولان داد.

اعطای دکترای افتخاری علوم تربیتی در جمع اساتید دانشگاه نومل با آن شنل های مخمل رتبه بندی شده به خانم دکتر علم الهدی جذاب بود و حس غرور و افتخار ملی داشت. رئیس دانشگاه نومل آقای سپهبد شاهد محمود کیانی از کتاب انگلیسی هنر زنانه زیستن نوشته خانم دکتر علم الهدی رونمایی کرد. ما در پاکستان تبادل تشریفات علمی داشتیم اما کلمبیا شاهد دستبند زدن به زن فیلسوف آمریکایی است.

به خاطر محدود بودن آزادی بیان کنار مجسمه آزادی

آزادی، مجسمه ای بیش در نیویورک نیست بقیه تمدن و فرهنگ را باید در شرق یافت. چند ماه پیش بود که بانوان دانشگاهی ایرانی وسط دانشگاه کلمبیا آمریکا قدم می‌زدند و در آرامش کامل ایران وسط کلمبیا را با چادر مشکی فاخر به رخ می‌کشیدند. پس از طوفان الاقصی و رفتن خبرنگاران غزه ای الجزیره به نیویورک، کلمبیا روحش از زیر خاک در آمده و فریاد می‌کشد سر استعمار اندیشه !!! مهمان خوش روزی است !!! غزه درد جهان اسلام است که باید فریادش زد در پاکستان برای همگرایی و حس مشترک ضد استثمار و استعمار و در کلمبیا برای بیدار کردن اندیشه های مرده و به زنجیر کشیده شده. اهتزاز پرچم فلسطین در هاروارد وسط خاک دشمن فلسطین شجاعت می‌خواهد.

ادامه دارد..

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha