۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 5456
کد خبر: 85475132
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

لاهور و شور و شوق دیدار مؤمنانه

تهران - ایرنا - شور و شوق بانوان شیعه پاکستانی در دیدار با همراهان رئیس جمهور در سفر به لاهور، پایتخت فرهنگی پاکستان اشک شوق را از چشمان هر دلباخته ایران و اسلام و تشیع جاری می ساخت.

به گزارش ایرنا، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، شهر زیبایی، هنر و معماری با خاک های سرخ، دیدنی بود. با این که طرف پاکستانی اجازه تجمع مردمی ٢ هزار نفره با حضور گسترده علاقه‌مندان را در لاهور نداده بود و البته باران و طوفان، چادرهای مهیا شده برای برگزاری مراسم پرشور بانوان پاکستانی را برهم زده بود؛ اما عطر وحدت و انقلاب و ولایت فقیه قدرتمند در سالن ۳۰۰ نفری خانه فرهنگ لاهور جولان می داد.

در بدو ورود، خانم های شیعه پاکستانی گل بر سر هیئت ایرانی ریختند و با شعارهایی که برخی را متوجه نمی شدیم استقبال کردند. چه چهره‌های نورانی و دوست داشتنی بانوان محجبه و جهادی لاهور داشتند

اما ردیف اول یک خانم ارتشی نشسته بود تا بقیه حساب کار دستشان باشد که علی الظاهر خیلی موثر نبود. هیجان وصال خواهرانه دو سرزمین مسلمان همسایه اوج گرفته بود و خاموش نمی شد. خواهران طلبه و قرآنی لاهور سنگ تمام گذاشته بودند و به سختی به رغم همه ممانعت ها آمده بودند اهالی ایران دوست داشتنی شان را ببینند.

شهر قرمز سبز لاهور با خانه‌های دو طبقه ویلایی با آب و هوای مرطوب، شده بود فضای فرهنگی قم خودمان در خانه فرهنگ لاهور

خانم نقیبی از پاکستان مسلط به فارسی اما با لهجه فراوان و سخنرانی مخلوط اردو پاکستانی خیلی شیرین و لطیف خوش آمد گفت و برنامه سرود و سخنرانی آغاز شد.

خانم علم الهدی گفت: بسیار شگفت زده شدم از این همه دوست و یار مهربان و مجاهد که اینجا ملاقات می کنم. یک مسئله با جوانان و یک مسئله با پیشکسوتان می خواهم بگویم:

قدر خودتان را بدانید، در این دوره ای که اکثر جوانان به دلیل شبکه های اجتماعی و به دلیل فسادی که توسط امپراتور تربیت رسانه ای در حال انتشار است شما همچنان در مسیر درست حرکت کنید. قبل از هرچیزی باید شکرگذار خداوند بود که معلم قرآن است. چنانکه فرمودند "الرحمن، علّم القرآن" پس از آن باید سپاسگزار مادران و پدرانتان باشید که معلمان بعدی شما هستند و سپس باید شکرگذار معلمان خوبی باشید که شما را به این راه هدایت کردند. سپس باید شکرگذار رهبران اسلام، امام خمینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی و همه شهدا پیشرو باشیم. همه علمای اسلام، مجاهدین اسلام، شهدای اسلام و همه و همه بر گردن ما حق دارند که راهی که در تاریکی و ظلمت نشان دادند پیام نور بود و شما ادامه‌دهندگان همان راه هستید.

جهان آینده به دستان شما نگاه می کند که چقدر در توسعه نور و تعمیق این نور موفق باشید. مسأله دوم با پیشکسوتان، مربیان، معلمان و رؤسای تشکل های فرهنگی، خانم های گرامی و آقایانی است که درگیر مسأله اسلام و مقاومت شدند. دشمن خدا از همه راهها برای فریب جوانان استفاده می کند، خانواده ها را به هم ریخته و شبکه های اجتماعی را پر از فساد کردند، تربیت فرزندان بسیار سخت شده است.

راه روشن دین و ظلمت و تاریکی در هم امیخته شده است. در چنین شرایطی وضعیت غزه دارای یک نقطه مثبت است و اینکه به اگاهی مردم کمک می کند، غزه نه تنها از ظلمی که در خود فلسطین اتفاق افتاده پرده برمی دارد. غزه نشان می دهد که علم، پیشرفت و توسعه همه انها معنایش در برابر ظلم و ستم از دست دادند.

غزه نشان می دهد که در برابر کودکان مظلوم غزه هنوز مردان و زنان بزرگسال و کسانی که ادعای پیشرفت به سواد و علم می کنند هنوز به این ظلم رضایت می دهند. مسئولیت تربیتی ما الان پیش از گذشته است و باید برای جهانی که در پیش داریم تعداد بیشتر و با کیفیت بهتر نیروی انسانی تربیت و تقویت کنیم. مهمترین کاری که الان باید انجام دهیم این است که بیانات رهبر بزرگ انقلاب را به طور عمیق درک کنیم و آن را گسترش دهیم.»

در آخر هم قرار گذاشتند اربعین دیدار مجدد با بانوان عزیز اهالی لاهور

چه وعده گاه قشنگی.....

لاهور و شور و شوق دیدار مؤمنانه

لاهور و شور و شوق دیدار مؤمنانه

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha