کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هجدهم اردیبهشت به برگزاری دور جدید دادگاه منافقین،فعالیت۲۰ هزار ماما،آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو،کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق،مرگ ۶ هموطن بر اثر صاعقه،تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس،ایجاد ۵ منطقه حفاظت شده جدید،بازدید۵۰ خبرنگار از زندان بندرعباس،تکذیب ترخیص روغن‌های آلوده و بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارد، پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق/ چهار هزار خودروی شوتی توقیف شد

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اجرای ۲۶ طرح ارتقا در مبارزه با قاچاق سوخت گفت: ۲۷ میلیون لیتر سوخت سال گذشته در نتیجه اجرای این طرح‌ها کشف شده‌است، همچنین بیش از چهار هزار دستگاه شوتی سنگین و نیمه سنگین و سبک ضبط شدند.

 سردار علی‌اکبر جاویدان در دومین روز از برگزاری تور رسانه‌ای نظارتی قوه قضاییه در حاشیه بازدید خبرنگاران از سامانه هوشمند پایش جایگاه‌های سوخت، اظهار داشت: همکاری ویژه‌ و تعامل میان دستگاه قضایی، مجموعه انتظامی و مرزبانی و نهادهای دولتی منجر به اجرای طرح‌های مشترک شده است که یکی از این موارد طراحی و راه‌اندازی سامانه برای مبارزه با قاچاق سوخت است.

وی یادآور شد: هرمزگان از استان‌های مهم و استراتژیک کشور از نظر فرهنگی و جغرافیایی است که دارای جمعیت متنوع است و استانی گردشگر پذیر و مهاجر پذیر است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی آغاز شد

 دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی دعاوی اتباع ایرانی علیه دولت و مقامات آمریکا آغاز شد.

 دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت همزمان با روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج همچنین روز جهانی تالاسمی در سالن اجتماعات مجتمع قضایی امام خمینی (ره) دادگستری استان تهران در حال برگزاری است.

سازمان جهانی بهداشت در راستای پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی، افزایش دسترسی کامل به خدمات درمانی و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان، هشتم ماه می مصادف با ۱۸ اردیبهشت را روز جهانی تالاسمی نامیده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ترمیم حقوق کارکنان دولت بر سایر اقلام حقوق موثر است

هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شکایت مطرح شده توسط تعدادی از مستخدمان دولت علیه سازمان اداری و استخدامی کشور، شورای حقوق و دستمزد و شورای توسعه سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در مورد مقرره‌ای که این ترمیم حقوق را در سایر مولفه‌های پرداختی بدون تاثیر ذکر کرده بود رسیدگی کرد.

به  روابط عمومی دیوان عدالت اداری؛ در سال ۱۴۰۱ قانونی وضع شد تحت عنوان قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری که در این قانون امتیازی با عنوان ترمیم حقوق برای مستخدمین دولت پیش بینی و در آن تصریح شده بود به صورت ثابت در احکام کارگزینی درج شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیش از ۵۰ خبرنگار از زندان بندرعباس بازدید کردند

بیش از ۵۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف در جریان دومین روز از تور نظارتی مرکز رسانه قوه قضاییه از بخش‌های مختلف زندان بندرعباس بازدید و با زندانیان گفت‌وگو کردند.

 در جریان دومین روز برگزاری هفتمین تور نظارتی مرکز رسانه قوه قضاییه، خبرنگاران حاضر در این تور رسانه‌ای از بندهای مردان و زنان، کارگاه‌ها، سالن ملاقات، محل هواخوری و سالن‌های آموزشی زندان بندرعباس بازدید و با زندانیان گفت‌وگو کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها یکی از راه‌های ارتباطی مردم و قوه قضاییه هستند و اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌توانند در انعکاس تصویر واقعی خدمات قوه قضاییه بسیار اثرگذار باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو برگزار شد/اشتباه کردم، هیچ دفاعی ندارم

 آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم، خانواده متهم و نماینده دادستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری اتهامات را به امیرحسین مقصودلو تفهیم کرد و به متهم گفت در این جلسه آخرین دفاعیات خود را بیان کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۲ هزار مددجوی دارای بیماری خاص تهرانی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: به بیش از ۲ هزار مددجوی دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج تهرانی خدمت ارائه می‌شود.

به گزارش کمیته امداد استان تهران، حسین فتح آبادی افزود: ۲ هزار و ۷۷۲ بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته استان تهران قرار دارد که از این تعداد، ۴۱۵ نفر بیمار خاص و مابقی صعب العلاج هستند.

وی ادامه داد: درسال گذشته ۱۲ هزار و ۷۸۶ سند درمانی مربوط به بیماران خاص و صعب العلاج به ارزش ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ایجاد ۵ منطقه حفاظت شده جدید به وسعت ۲۳۰ هزار هکتار

جلسه شورای عالی محیط‌زیست روز ۱۴ اردیبهشت ماه با حضور رییس جمهور برگزار شد، در این جلسه ۵ منطقه به وسعت ۲۳۰ هزار هکتار به مناطق حفاظت شده کشور اضافه شد بر این اساس بعد از این سازمان حفاظت محیط‌زیست مدیریت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار یعنی حدود ۱۱.۸ درصد از خاک کشور را برعهده دارد.

ایران دارای اقلیم متنوعی است از این رو گونه های جانوری و گیاهی زیادی را در خود جای داده، اما مساله این است که به علت توسعه شهرنشینی و فعالیت های صنعتی بخش زیادی از طبیعت تخریب شده و به دنبال آن گونه های زیادی هم در معرض نابودی و انقراض قرار گرفتند، بر این اساس برای جلوگیری از این فاجعه دولت ها در صدد حفاظت از محیط زیست و هرآنچه در آن است برآمدند اینطور شد که مناطق حفاظت شده در دنیا و چند سال بعد در ایران شکل گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ماماها، زنان را به زایمان طبیعی تشویق کنند/ فعالیت ۲۰ هزار ماما در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ماماها، زنان را به زایمان طبیعی تشویق کنند، گفت: آموزش‌های هنگام ازدواج، مشاوره‌های فرزندآوری، آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری، همکاری فعال در تهیه برنامه‌های جمعیت، آموزش و مشاوره به والدین در خصوص اهمیت فرزندآوری از وظایف اصلی ماما در راستای ترویج جوانی جمعیت است.

حسین فرشیدی در مراسم روز جهانی ماما که در هتل قلب برگزار شد، افزود: حمایت از خانواده و اجرای قوانین جوانی جمعیت، برگزاری دوره های آموزشی منشور کرامت بارداری، برگزاری دوره های آموزشی هادیان زندگی و تربیت مربی در راستای حفظ حیات جنین، ازدواج بهنگام و تشویق فرزندآوری از اقدامات انجام شده است.

معاون بهداشت تصریح کرد: ماماها نقش بی بدیل در مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقای سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی دارند و در این زمینه ارائه مراقبت‌های حضوری و غیر حضوری به مادران، برگزاری جلسات مجازی به مادران باردار توسط نیز وزارت بهداشت انجام شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/آغاز فصل جدیدی از احراز هویت

اکنون ۳۴ میلیون نفر در کشور دارای شناسنامه دست‌نویس (جلد قرمز) هستند که با اجرای طرح متمرکزسازی چاپ و صدور شناسنامه از سوی سازمان ثبت احوال کشور، زمینه تعویض شناسنامه‌های قدیمی به مکانیزه تسریع خواهد شد.

شناسنامه یکی از مدارک مهم هویتی در ایران است و بر اساس ماده ۱۲ قانون ثبت احوال کشور، ولادت هر کودک در ایران اعم از اینکه پدر و مادر او ایرانی یا خارجی باشد، باید به نماینده یا مأمور ثبت احوال اعلام شود و ولادت کودکان ایرانی مقیم خارج از کشور هم به مأمور کنسولی ایران در محل اقامت و اگر نباشد به نزدیکترین مامور کنسولی یا سازمان ثبت احوال کشور اعلام می‌شود.

طبق قانون، مهلت اعلام واقعه ولادت و دریافت شناسنامه حداکثر ۱۵ روز از تولد نوزاد است و بر اساس توصیه‌های سازمان ثبت احوال و از آنجایی که پس از صدور شناسنامه تغییر نام به سادگی امکان پذیر نیست، مناسب است در هنگام نامگذاری همه جوانب به ویژه رعایت فرهنگ اسلامی، ایرانی و شخصیت آینده کودک خود را مد نظر قرار دهند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

میزبانی کشورها از متهمان پرونده منافقین جرم است/ فرانسه تجدیدنظر کند

قاضی رسیدگی کننده پرونده اعضای گروهک منافقین با بیان اینکه میزبانی از متهمان این پرونده برابر کنوانسیون‌ها بین المللی مبارزه با تروریسم، جرم محسوب می‌شود، گفت: برخی از این کشورها مانند فرانسه نسبت به میزبانی از افرادی که متهم به اقدمات تروریستی و جنایت علیه بشریت هستند، تجدید نظر کرده و نسبت به استرداد آن‌ها مطابق اعلان قرمز صادر شده با سازمان‌های بین المللی همکاری کنند.

دومین جلسه دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی در سال جدید در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

تداوم امدادرسانی نیروهای هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به خدمات امدادی نیروهای عملیاتی هلال احمر به مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی از امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر خبر داد.

بابک محمودی افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

مرگ ۶ هموطن بر اثر برخورد صاعقه/ سیل جان ۳۵ تن را گرفت

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری، ۶ تن از هموطنان جان خود را بر اثر برخورد صاعقه از دست دادند.

بابک یکتاپرست افزود: از ابتدای امسال، سیل در میان سایر حوادث طبیعی، بیشترین سهم را در تعداد فوتی‌ها داشته است.

وی تعداد فوت شدگان مربوط به سیل را ۳۵ تن اعلام کرد و افزود: در سیل‌های امسال ۴۱ شهروند نیز مصدوم شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

دادستان هرمزگان ترخیص روغن‌های آلوده را تکذیب کرد

دادستان مرکز استان هرمزگان ادعای یک فعال رسانه‌ای مبنی بر ترخیص ۴۷ هزار تن روغن آلوده از بندر شهید رجایی را تکذیب کرد.

عارف اکبری در حاشیه بازدید خبرنگاران اعزامی از بندر شهید رجایی و محل نگهداری روغن‌های خوراکی آلوده، در هفتمین تور رسانه‌ای نظارتی قوه قضاییه به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران، افزود: سازمان غذا و دارو آزمایش‌هایی را بر روغن‌های وارداتی انجام داد، برخی از محموله‌ها که از نظر سلامت و کیفیت مشکلی نداشتند اجازه ترخیص یافتند.

وی ادامه داد: یک محموله ۴۴ هزار تنی که فاقد سلامت و استانداردهای لازم و تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو بود، اجازه ترخیص داده نشد و همچنان در مخازن نگهداری می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

داوطلبان آموزگاری به کانون‌های ارزیابی دعوت می‌شوند/ دریافت وجه برای مصاحبه

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان آزمون آموزگاری از نیمه دوم اردیبهشت به کانون‌های ارزیابی برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

علی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برگزاری آزمون استخدامی امسال معلمان اظهار کرد: در بخش آموزگاری ۲۸ هزار نفر پذیرش خواهیم داشت که نتایج اولیه اعلام شده است.

وی افزود: اکنون برای کانون‌های ارزیابی آماده می‌شویم و داوطلبانی که در مرحله اول قبول شده‌اند، مدارک خود را بارگذاری می‌کنند سپس از نیمه دوم اردیبهشت(۱۶ اردیبهشت) به کانون‌های ارزیابی دعوت می‌شوند و در کانون‌های ارزیابی مورد مصاحبه تخصصی، ارزیابی سلامت جسمانی و موئلفه‌های مختلف از جمله مسائل روانشناختی و شاخص‌های مربوط به شغل معلمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

محدودیتی برای تامین داروهای بیماران خاص نیست/ تحریم علت کمبودهای مقطعی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچ محدودیتی برای تامین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود، برخی از شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم از فروش دارو به ایران ممانعت می‌کنند، که دلیل برخی کمبودهای مقطعی همین محدودیت‌های بین‌المللی است.

سید حیدر محمدی به مناسبت روز جهانی بیماران خاص و صعب العلاج (۱۸ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: در سازمان غذا و دارو به صورت مستمر هر مسیری را برای تامین داروی بیماران سپری و تلاش می‌کنیم در حد نیاز عزیزانی که نسبت به داروی داخلی حساسیت دارند به داروی وارداتی نیز دسترسی داشته باشند.

وی اظهارداشت:داروی بیماران خاص به صورت مستمر تامین می‌شود اما داروی بیماران نادر داروهایی هستند که بعضاً هزینه اثربخشی آنها به اثبات نرسیده است و ممکن است خود کشور تولیدکننده نیز در حال بررسی هزینه اثربخشی آن باشد؛ بنابراین هزینه اثربخشی دارو قبل از ورود به کشور باید بررسی شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش برای عملیاتی کردن فرامین رهبری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش برای عملیاتی کردن فرامین رهبری خبر داد و گفت: حضرت آقا در دیدار اخیر خود با معلمان فرمودند؛ یکی از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است، تبیینِ مصالح بنیادی کشور و نظام جمهوری اسلامی است؛ این امر باید تبیین و به جوانان گفته شود.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان اظهار کرد: حضرت آقا در دیدار اخیر خود با معلمان فرمودند اوّلین کار معاونت پرورشی این است که از ایجاد و رواج و شیوع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در میان خود جوان‌ها جلوگیری کند. ایشان پیشنهاد کردند؛ جوان‌هایمان که در مجموعه‌ میلیونی دانش‌آموز، یک تعداد خیلی زیادی جوان و نوجوان فعّال هستند جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیرند؛ به فرموده ایشان، مقدّمه‌اش این کار این است که در داخل خود مدارس آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته باشد که این کار معاونت فرهنگی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

آسیب شدید به جمجمه، شایعترین علت مرگ موتورسواران

دبیر انجمن جراحان عمومی ایران گفت: آسیب شدید به جمجمه، شایعترین علت مرگ موتورسواران بوده و بروز تروما به علل مختلف طی چند مدت اخیر روند افزایشی داشته است.

فرزاد پناهی در حاشیه دومین روز از برگزاری کنگره جامعه جراحان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین صدمات و تروما مربوط به قفسه سینه، شکم و جمجمه است و متاسفانه ضربات مغزی و جمجمه در موتورسیکلت سواران با درصد بسیار بالایی موجب مرگ آنان می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

۷۰۰ مرکز مشاوره آموزش و پرورش در کشور فعال هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: مراکز مشاوره آموزش و پرورش از ۳۰ مرکز به ۷۰۰ مرکز رسیده است.

رضامراد صحرایی در جلسه شورای عالی اجتماعی اظهار کرد: نظام مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را راه‌اندازی کردیم که مبادی آسیب اجتماعی را از مدرسه ببندیم.

وی افزود: در آیین نامه جامع راهنمایی و مشاوره آموزش و پرورش به ازای ۱۲ دانش آموز یک ساعت مشاوره در مدرسه تصویب شده و به سمت اجرا رفته که الان مراکز مشاوره به ۷۰۰ رسیده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس/بیماران خاص محدودیتی برای تامین دارو ندارند

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha