۶ همت، بدهی تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی به مراکز درمانی/ قول مساعد برای پرداخت

تهران - ایرنا - مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ از بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد که می‌بایست به مراکز درمانی پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، علیرضا نمازی روز شنبه در نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: این رقم شامل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طلب از صندوق بازنشستگی و حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طلب از سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بدهی صندوق بازنشستگی کشور از سال گذشته دریافت نشده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی نیز از اسفندماه گذشته تا اردیبهشت امسال به ما بدهی دارد.

نمازی ادامه داد: این مبالغ باید هر چه سریعتر به این شرکت پرداخت شود تا بتوانیم طلب مراکز درمانی را بدهیم.

وی تصریح کرد: بیمه آتیه سازان حافظ زیر مجموعه سازمان بیمه سلامت ایران است و اکنون خدمات زیادی را به بازنشستگان کشوری و صندوق تامین اجتماعی ارایه می کند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۲ شعبه و ۸۰۰ نمایندگی آتیه سازان حافظ در کشور ، ادامه داد: این مراکز به بازنشستگان در حوزه رسیدگی به اسناد بیمه خدمات ارایه می دهند.

نمازی اظهار داشت: علاوه بر بازنشستگان، ارگان های مختلفی هم شاغلان خود را تحت پوشش این شرکت بیمه کرده‌اند و در حوزه سلامت خدمات می گیرند.

مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ با یادآوری اینکه بیش از هشت هزار مرکز درمانی طرف قرارداد این شرکت هستند، تاکید کرد: این شرکت به بیش از هفت میلیون بازنشسته خدمات بیمه ای ارایه می دهد.

وی افزود: اکنون رضایت‌مندی نسبی در ارایه خدمات سرپایی و بستری در تامین اجتماعی داریم و البته نارضایتی هایی نیز در بخش خسارت وجود دارد که امسال سعی در حل آن داریم.

به گفته نمازی، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرانه تامین اجتماعی است که باید سالانه به بیمه آتیه سازان حافظ پرداخت شود و تاخیر در پرداخت آن، این شرکت را با چالش مواجه می کند.

وی در عین حال گفت که سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بدهی خود قول مساعد داده است که تا پایان اردیبهشت پرداخت شود.

نمازی اظهار داشت: پرداخت به روز مطالبات از سوی تامین اجتماعی باعث می‌شود بازنشستگان نیز دچار مشکل نشوند.

وی درباره مطالبات این شرکت از صندوق بازنشستگی نیز گفت: قرارداد با صندوق به صورت حق العمل کاری بوده و باید شفاف سازی شود.

نمازی افزود: مسئولیتی از جهت پرداخت خسارت به عهده آتیه سازان نیست و باید صندوق بازنشستگی کشوری آن را متقبل شود.

وی ادامه داد: نارضایتی‌های زیادی از سوی بازنشستگان به دلیل عدم پرداخت مطالبات توسط صندوق بازنشستگی وجود دارد در حالی که آتیه سازان در این زمینه کوتاهی نداشته و اسناد را به موقع رسیدگی و به صندوق اعلام کرده است.

اجرای آزمایشی بیمه طلایی در خوزستان

مدیرعامل آتیه سازان حافظ گفت: آموزش و پرورش ۳۳۰ میلیارد تومان به این شرکت بدهکار است و منتظر دریافت طلب ها هستیم تا بدهی خود را به مراکز درمانی پرداخت کنیم.

نمازی با بیان اینکه بیش از یک میلیون فرهنگی در صندوق بازنشستگی کشوری عضو هستند، تصریح کرد: سعی داریم نواقص قرارداد با صندوق بازنشستگی برطرف کنیم.

وی گفت: با توجه مذاکرات انجام شده با کانون بازنشستگی در استان خوزستان طرح بیمه طلایی به صورت آزمایشی اجرا می شود تا در صورت موفقیت آمیز بودن سراسری شود.

وی بر تعجیل در پرداخت مطالبات این شرکت تاکید کرد و گفت: تاخیر در پرداخت بدهی‌ها به قشر بازنشسته آسیب وارد می‌کند.



اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha