۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85467286
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ ترازوی غیر استاندارد در قزوین توقیف و ضبط شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85467286
۱۴ ترازوی غیر استاندارد در قزوین توقیف و ضبط شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل استاندارد قزوین گفت: ۱۴ ترازوی غیر استاندارد در این استان توقیف و پس از صدور رای دادگاه جمع آوری و ضبط شد.

میترا عقیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از موارد مقابله با کم‌فروشی در استان بررسی صحت اندازه‌گیری ترازوها و باسکول‌ها است که در همین راستا طی بازرسی‌های انجام شده این از ترازوهای غیر استاندارد در استان توقیف شد.

وی ادامه داد: وسایل توزین همانند ترازوها و باسکول‌ها شامل استاندارد اجباری‌اند و تولید و توزیع این فرآورده‌ها باید با مجوز استاندارد صورت گیرد.

عقیلی تاکید کرد: آزمون دوره‌ای سالانه وسایل توزین سبک و سنگین مشمول استاندارد اجباری بوده و به موجب قانون، این کارها از تکالیف اصلی اداره کل استاندارد محسوب می‌شود.

این مسوول به مشارکت و همکاری شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده برای آزمون صحت وسایل توزین و سنجش صنوف پرداخت و تصریح کرد: اداره کل استاندارد برچسب صحت عملکرد مخصوص اوزان و مقیاس‌ها بر روی این وسایل الصاق می‌کند تا استفاده کنندگان نسبت به صحت عملکرد دقیق این وسایل اطمینان پیدا کنند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان، همشهریان گرامی خود را به عنوان سفیر استاندارد بدانند و در هنگام خرید به برچسب تاییدیه عملکرد وسایل توزین توجه و در صورت نداشتن برچسب یا عدم اعتبار تاییدیه مربوطه، مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha