آواربرداری ازبناهای امامزاده ابراهیم گیلان با انجام نقشه‌برداری آغاز می‌شود

رشت - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: کار نقشه‌برداری دقیق و صحیح از ساختمان‌های حادثه دیده حریق امام‌زاده ابراهیم شهرستان شفت از روز گذشته آغاز شده که بعد از اتمام آن کار آواربرداری انجام می‌شود.

محمدرضا حق بین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: آواربرداری از ساختمان‌ها در امام زاده ابراهیم شفت به خواست خانواده‌های خسارت دیده بعد از نقشه‌برداری صحیح انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودروهای بنیاد مسکن از نخستین روز حادثه آتش سوزی برای آواربرداری در امام زاده ابراهیم شفت مستقر شده‌اند افزود: بیشتر واحدهای آسیب دیده در آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت چوبی بود بنابراین آوار قابل توجهی در محل حریق وجود ندارد.

حق بین به برگزاری جلسه ستاد بحران گیلان با موضوع آتش سوزی روستای امام زاده ابراهیم شفت در جمعه گذشته و تصمیمات نشست برای جبران خسارت اشاره کرد و گفت: از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان درخواست کمک شد.

وی با تاکید بر اینکه پی‌گیری برای جبران خسارت خانواده‌های حادثه دیده روستای امام زاده ابراهیم ادامه دارد اضافه کرد: استاندار گیلان نیز امروز در تهران موضوع جبران خسارت را پی گیری می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کار تعیین میزان خسارت منازل بیمه شده با حضور کارگزار بیمه مربوطه در امام زاده ابراهیم شفت در حال انجام است اظهار کرد: به دستور استاندار گیلان نمایندگانی از فرمانداری شفت و هلال احمر بطور شبانه روز در روستای امام زاده ابراهیم حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اضافه کرد: اسکان، پخت و توزیع غذای گرم برای خانوارهای حادثه دیده روستای امام زاده ابراهیم شفت همچنان ادامه دارد.

نقشه برداری دقیق از واحدهای آسیب دیده

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این رابطه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به استقرار ۲ تیم نقشه برداری در روستای امامزاده ابراهیم شفت گفت: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده در حادثه آتش سوزی بدلیل تعیین حدود اربعه مالکین و جلوگیری از تداخل به زمین های همجوار در حال انجام است.

حامد دائمی عنوان کرد: پس از اتمام نقشه برداری و تعیین پلاک ها بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می کشد این بنیاد نسبت به آواربرداری اقدام خواهد کرد.

بامداد پنجشنبه گذشته در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان آتش سوزی مهیبی رخ داد که ۴۰ ساختمان شامل بیش از ۱۲۰ واحد مسکونی و غیره را در برگرفت، اما خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشت.

بیشتر بخوانید:

۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت

اقلام زیستی بین بیش از ۱۰۰ خانوار حادثه دیده امام‌زاده ابراهیم گیلان توزیع شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha