۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85464394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروه های جهادی اصفهانی در ۱۰ استان کشور فعال هستند 

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85464394
گروه های جهادی اصفهانی در ۱۰ استان کشور فعال هستند 

اصفهان - ایرنا - رییس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: گروه‌های جهادی این استان دستکم در ۱۰ استان و منطقه محروم کشور مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار حسن عجمی، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مجتمع مطبوعاتی اصفهان، افزود: این گروه‌ها در مناطق محروم استان‌های اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، کرمان، کرمانشاه، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان جنوبی، لرستان و بوشهر فعالیت و خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی اصفهان در زمینه های کشاورزی، مهارتی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی، عمرانی و آموزشی فعالیت دارند.

رییس بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در استان اصفهان وجود دارد که اطلاعات آنها در سامانه اطلس (سامانه بسیج سازندگی) ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ راه اندازی شد اضافه کرد: خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی چهار محور فعالیت بسیج سازندگی است.

سرهنگ عجمی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در زمان شیوع کرونا برای ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی و تولید ماسک خاطرنشان کرد: بیشتر کشورها در دوره کرونا با مشکل کمبود ماسک مواجه بودند، اما با فعالیت گروه‌های جهادی و مردمی، کشور ما مشکلی در این زمینه نداشت.

وی ادامه داد: بیش از سه میلیون بسته معیشتی در دوران شیوع کرونا، در راستای کمک‌های مومنانه با محوریت بسیج و با استفاده از ظرفیت مردمی، به نیازمندان در استان اصفهان اهدا شد.

رییس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: سه هزار کمک‌هزینه جهیزیه نیز با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در موضوع ازدواج آسان به نیازمندان این استان اعطا شد.

وی موضوع آب را یکی از مشکلات کشور دانست و افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت مشکلات آبی کشور ایجاد شده که بسیج سازندگی نماینده این قرارگاه در استان است و اقداماتی در شهرهای نایین، سمیرم و فریدون‌شهر در دست اجراست که بدنبال آن ۴۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های ارزشمندی توسط گروههای جهادی اصفهان در۵۵۰ مدرسه این استان در راستای طرح «شهید عجمیان» انجام شده است.

سرهنگ عجمی، اهدای ۱۵ هزار بسته معیشتی، ۷۲ سری جهیزیه، آزادسازی ۲۰۰ زندانی، افتتاح ۳۵۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی، افتتاح مزرعه اقتصاد مقاومتی در آران و بیدگل، افتتاح ۱۰ طرح‌ کارفرمایی، افتتاح استخرهای ذخیره آب و اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق هدف را از برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی عنوان کرد و از اصحاب رسانه خواست با تعامل دوجانبه، اقدامات انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha