۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 1369
کد خبر: 84684035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۸۰ گروه جهادی در سامانه بسیج سازندگی اصفهان ثبت شد

اصفهان - ایرنا - مسوول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای کمی و کیفی گروه‌های جهادی استان گفت: تاکنون ۲ هزارو۵۸۰ گروه جهادی در سامانه بسیج سازندگی استان به ثبت رسیده است.

سرهنگ پاسدار حسین عجمی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ در بسیج مستضعفین ادغام شد و امروز خدمت‌های بزرگی در راه محرومیت‌زدایی، خدمت رسانی و کار جهادی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز استان اصفهان با ۲ هزار و ۵۸۰ گروه جهادی در کشور پیشگام است و نه تنها در منطقه بلکه در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه‌ و بویراحمد، ایلام، کردستان و خراسان شمالی در حال فعالیت است.
مسوول سازمان بسیج سازندگی اصفهان افزود: این گروه‌ها در سطح ۲۸ ناحیه و در قالب تخصص‌های عمرانی و زیربنایی، فرهنگی اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، بهداشت، درمان و سلامت، کشاورزی، علمی و آموزشی، خدمات اجتماعی و مدیریت بحران فعالت می کنند.
وی اضافه کرد: در زلزله سی‌سخت، گروه جهادی مدیریت بحران سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان ساعت سه بامداد به محل اعزام و صبح در آنجا حاضر شدند و در این مدت علاوه بر اقدامات عمرانی و خدمات متنوع، ۱۱ خانه را برای زلزله‌زدگان احداث کردند.
عجمی اظهار کرد: امروز مجمع جهادی در سطح استان و شورای جهادی در سطح شهرستان با انتخابات شکل گرفته و علاوه بر این، شورای پشتیبانی جهادی استان با حضور استاندار بعد از ۱۰ سال تشکیل شده است که این مساله رویکرد دولت انقلابی را در حمایت از گروه‌های جهادی نشان می‌دهد.
عجمی با بیان اینکه مجموعه بسیج سازندگی کل کشور مُتکفل گروه‌های جهادی در سطح ایران است، خاطرنشان کرد: سامانه اطلس با هدف ثبت گروه‌های جدید، گزارش و ماموریت راه‌اندازی شده است.
مسوول سازمان بسیج سازندگی اصفهان اضافه کرد: ساخت ۵۰۰ مسکن محرومان در دستورکار بسیج سازندگی استان قرار دارد و پیش از این نیز در ۲ سال گذشته یک هزار مسکن برای محرومان استان ساخته شده است.
وی به خدمات بسیج سازندگی در دوران کرونا نیز اشاره کرد و افزود: ضدعفونی مساجد، اماکن و منازل، راه‌اندازی ۵۷۰ کارگاه تولید ماسک، حضور در بیمارستان ها و کمک گروه‌های جهادی طلاب و دانشجویان به کادر درمان و بیماران، کمک به تغسیل و تدفین اموات کرونایی، غربالگری اولیه و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و جمع آوری کمک مومنانه از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان در دوران کرونا بود.
عجمی ادامه داد: توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و ۲ ه‍زار تبلت بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان، آزادی ۲۲۸ زندانی مُعسر مالی و تهیه و توزیع یک هزار و۵۰۰ سری جهیزیه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی اصفهان در دوران کرونا بود.
وی ادامه داد: امسال با شروع آغاز سال ۱۴۰۱ و با هدف کمک به محرومان، فعالیت‌های جهادی در استان آغاز شده است و پنج قرارگاه نوروزی نیز در استان‌های خراسان‌شمالی، کرمان، خوزستان،  سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را آغاز کرده اند. 
مسوول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اضافه کرد: سال آینده آموزش های تخصصی و عمومی برای توانمندسازی گروه‌های جهادی در دستور کار ما قرار دارد.
وی با بیان اینکه بسیج سازندگی، محور محرومیت‌زدایی در سطح استان خواهد بود، افزود: همچنین بسیج سازندگی شهرستان، محور سازندگی در سطح شهرستان‌هاست و شورای پشتیبانی از گروه‌های جهادی نیز در سطح استان راه‌اندازی شده است و در این هفته جلسه آن با حضور استاندار و برخی مدیران برگزار خواهد شد.
عجمی با اشاره به شهادت بیش از ۴۰ نیروی جهادی در سطح کشور گفت: از این افراد سه شهید به نام‌های شاهزیدی، نقدی و صارمی متعلق به استان اصفهان هستند که سال آینده از خانواده آنها و همچنین جمعی از نیروهای جهادی در سطح استان تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: گروه‌های جهادی در سطح استان بویژه در حاشیه کلانشهر اصفهان در زمینه کاهش اعتیاد، طلاق و اشتغالزایی فعالیت‌هایی داشته‌اند که ابن مسأله تقویت خواهد شد.
وی با اشاره به خدمات بسیج سازندگی در شرق اصفهان گفت ۵۵۰ پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در سطح استان با هدف کمک به اشتغال و کمک به صنعت برق با ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی نصب شده که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha