راه اندازی سه خط جدید تاکسیرانی در منطقه غرب تهران

تهران بزرگ - ایرنا - تهران از یک عقب افتادگی تاریخی و بنابر اظهارات کارشناسان حداقل ۱۰ ساله در حمل و نقل عمومی رنج می برد و در این بین تاکسی ها به ویژه تاکسی خطی جور این موضوع را تا حدی می کشند.

به گزارش ایرنا، تاکسی در کلانشهرهای دنیا به صورت غالب جزو حمل و نقل عمومی به حساب نمی آید چرا که به صورت تک نفره و اصطلاحا دربستی خدمات رسانی می کند اما در جایی مثل کلانشهر تهران که از یک عقب افتادگی در موضوع حمل و نقل عمومی سالیان سال است که رنج می برد، تاکسی بار سنگینی را بردوش دارد.

تا همین چندسال پیش تاکسی ها به ویژه تاکسی خطی، ۲ نفر در صندلی جلو و سه نفر در عقب سوار می کردند که البته حوشبختانه این موضوع چند سالی است که منسوخ شده اما فعالیت تاکسی خطی همچنان که بوده و هست، کمک یار حمل و نقل عمومی تهران است.

تزریق نشدن اتوبوس های نو و البته واگن های جدید متروبه ناوگان حمل و نقل عمومی به میزان کافی، اهمیت تاکسی را در شهر پرجمعیتی مثل تهران، دو چندان می کند؛ به ویژه در غرب پایتخت که نسبت به مرکز و شرق شهر قدمت کمتری دارد.

اغلب مُدل های حمل و نقل عمومی به واسطه این عقب افتادگی تاریخی در مرکز تهران مستقر است و یکی از راه حل های مشکل حمل و نقل در غرب تهران ایجاد خطوط جدید در محله های این مناطق از شهر است.

چندی پیش از اتوبوسرانی خبر آمد که اتوبوس های بیشتری به این بخش شهر برای تقویت ناوگان اختصاص یافت و حالا تاکسیرانی هم برای کمک به این امر سه ایستگاه جدید از غرب به مرکز تهران به صورت آزمایشی راه اندازی کرده است.

براساس اعلام سرپرست سازمان مدیریت و نطارت بر تاکسیرانی تهران این اقدام در راستای اجرای طرح بازنگری خطوط و درخواست شهروندان صورت گرفته است.

شادی مالکی در این زمینه گفت: در طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی منطقه پنج، بر اساس بررسی عرضه و تقاضا و درخواست شهروندان، سه خط جدید تاکسی به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

او ادامه داد: ۲ خط جدید تاکسی از ایستگاه حصارک به مقاصد میدان نوبنیاد و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

مالکی افزود: همچنین یک خط شاتل سرویس از مسیر ایستگاه متروی بیمه به شهرک آپادانا از روز ۱۸ اردیبهشت ماه فعال شده و شهروندان می توانند با مراجعه به اپلیکیشن شهرزاد در بخش شاتل سرویس نسبت به رزرو این سرویس اقدام کنند.

او یادآور شد: بر اساس درخواست شهروندان خط تاکسی مترو صادقیه به شهرک آپادانا نیز تقویت شده است تا سرویس دهی به شهروندان در این خط با کیفیت بهتری انجام شود.

به گزارش ایرنا، روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شهر تهران با تاکسی جابجا می‌شوند و در مجموع ۵۹ پایانه و ۶۰۰ خط تاکسی در شهر وجود دارد.

مجموع تاکسی‌های تهران نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه بوده و ۶۴ هزار کارنامه تاکسیرانی در این خصوص صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha