۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85463395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85463395
۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۴۳ روستای محروم در این استان از آب پایدار و بهداشتی در قالب طرح جهاد آبرسانی برخوردار شدند.

حسین امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرحهای آبرسانی خراسان رضوی ویژه محرومیت زدایی در قالب جهاد آبرسانی به ۱۲۱ روستا از دی ماه ۱۴۰۰ با اعتبار پنج هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال و جمعیت ۱۰۶ هزار و ۴۵۰ نفر با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است.

وی اضافه کرد: هم اینک این طرحها از پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی برخوردار است و تاکنون ۴۳ روستا از آب پایدار برخوردار شده اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اجرای خط انتقال به طول ۲۶۶ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۸۱ کیلومتر، احداث مخازن به حجم ۱۰ هزار و ۳۶۰ متر مکعب و حفر ۳۱ حلقه چاه ماشینی و دستی از اقدامات انجام شده است.

به گفته وی، راه اندازی سه هزار و ۴۱۴ فقره انشعابات خانگی، احداث حوضچه های خطوط انتقال و شبکه های توزیع به تعداد ۴۸۵ باب، ۱۷ مورد حصارکشی و ایجاد ۱۴ باب اتاقک پمپاژ و کلرزنی از دیگر فعالیت های انجام شده در این زمینه است.

امامی افزود: امیدواریم روستاهای استان خراسان رضوی با تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های در دست اقدام رفع تنش، از وضعیت پایدار آبی در سال جدید برخوردار شوند.

وی بیان کرد: برای تأمین پایدار آب شرب در سال جاری نیز پروژه هایی نظیر حفر، تجهیز، جابجایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و احداث و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۶۵ درصد در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت آبفا خراسان رضوی افزود: برای تکمیل این طرحها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

هم اینک یک میلیون و ٣٣٠ هزار مشترک در بخش آب و ٢۴۵ هزار مشترک در بخش فاضلاب استان به جز شهر مشهد تحت پوشش این شرکت هستند.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت "خشکسالی شدید" و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت "خشکسالی بسیار شدید" است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha