آبرسانی به ۶۶۵ روستای خودگردان از طرحهای مهم آبفا خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خدمت‌رسانی این شرکت به ۶۶۵ روستای خودگردان که زیر پوشش این شرکت نیستند، از طرحهای مهم مقابله با چالش‌های آب شرب در استان است.

حسین امامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پراکندگی روستاها یکی از عوامل مهم در افزایش هزینه‌های آبرسانی به ۲ هزار و ۲۷۴ روستای زیر پوشش با جمعیت یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: این چالش ها مربوط به حوزه های تامین، توزیع و مصرف آب است و عقد قرارداد با دارندگان تانکرهای بخش خصوصی و استفاده از منابع آبی در اختیار ارگان های اداری، نظامی و انتظامی همچنان در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: محدودیت و کمبود شدید منابع آب زیر زمینی، افزایش چشمگیر هزینه های راهبری و اجرای پروژه‌ها، فرسودگی شبکه ها و خطوط انتقال و عدم پاسخگویی زیرساخت ها به دلیل رشد جمعیت از دیگر مشکلات بخش آب استان است.

امامی گفت: حفر، تجهیز و جابجایی چاه، اجرا و بازسازی خطوط انتقال، ساخت مخزن و احداث و بازسازی ایستگاه های پمپاژ از اهداف و برنامه های تامین آب پایدار در استان خراسان رضوی است.

هم اینک یک میلیون و ٣٣٠ هزار مشترک در بخش آب و ٢۴۵ هزار مشترک در بخش فاضلاب استان به جز شهر مشهد تحت پوشش این شرکت هستند.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت "خشکسالی شدید" و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت "خشکسالی بسیار شدید" است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha