افزون بر هزار طرح محرومیت‌زدایی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

تربت‌حیدریه- ایرنا- هزار و ۲۶۳ پروژه محرومیت‌زدایی سپاه در خراسان رضوی با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، در این آیین که روز دوشنبه به صورت نمادین در شهر "چخماق" شهرستان زاوه واقع در جغرافیای میانی استان خراسان رضوی برگزار شد سردار محمد زهرایی گفت: اعتبار این طرحها ۴۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان این که نگاه و رویکرد عملی دولت سیزدهم جهادی است افزود: نمونه بارز این دیدگاه، چند برابرشدن حجم توافقهای بسیج سازندگی با دولت برای ارایه خدمات به مناطق محروم است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان رضوی نیز دراین آیین گفت: طرحهای این استان را قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیجیان، جهادگران، خیران و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی دولت به سرانجام رسانده اند.

سرهنگ پاسدار محمد روحانی افزود: این طرحها شامل بهسازی، نوسازی، مرمت و احداث ۲۴ طرح آبرسانی، ۳۸ طرح آب و خاک شامل اجرای قنوات و استخر ذخیره آب، هزار و ۲۱ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، ۶۰ طرح آسفالت جاده روستایی و بین مزارع و ۱۳۰ مدرسه است که در مناطق محروم و کم‌برخوردار اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز با بیان این که برای اجرای طرح آبرسانی چخماق ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌است گفت: عملیات شامل حفر یک حلقه چاه و اجرای ۸.۵ کیلومتر خط انتقال، ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ بین راهی با ظرفیت پمپاژ ۱۰ لیتر در ثانیه در محل روستای چخماق و احداث یک باب مخزن ذخیره آب به حجم ۲۰۰ مترمکعب در محل ایستگاه پمپاژ است.

حسین امامی افزود در کنار این طرح، ۲ روستای مجاور "کلاته‌خان" و "کلاته‌نو" با جمعیت حدود پنج هزار نفر از نعمت آب آشامیدانی پایدار، سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی با بیان این که ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای آبرسانی شهرستان زاوه اختصاص یافته است گفت:طرحها با محوریت قرارگاه امام حسن(ع) و با کیفیت در حال اجراست و تا کمتر از ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد.

امامی افزود: با توجه به تنش آبی در این خطه، امروز همچنین پروژه آبرسانی به مجتمع مرغزار با جمعیت هزار و ۳۰۰ خانوار کلنگ زنی و با کمک بسیج سازندگی تا ابتدای تابستان سال آینده وارد مدار تولید و تامین آب می‌شود.

شهر "چخماق" شهرستان زاوه در فاصله ۱۴۸ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha