۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85462898
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار قطعه زمین برای طرح مسکن روستایی خراسان شمالی جانمایی شد

بجنورد-ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار قطعه زمین روستایی استان برای واگذاری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن جانمایی شد.

سعید رئوفی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زمین ها در قطعه های ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمربع در روستاهای اطراف شهرهای استان جانمایی شده و وسعت آن در مجموع ۷۰۰ هکتار است.

وی افزود: امسال ۱۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی جانمایی می شود که بر این اساس ۳۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان تحویل می شود که پاسخگوی نیاز در افق ۱۰ ساله خواهد بود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه اولویت واگذاری با متقاضیان بومی و ساکن روستاها است گفت: واگذاری زمین در مرحله اول در ۴۷ روستا برنامه ریزی و در مرحله دوم در سال جاری در ۹۷ روستا برنامه ریزی تملک و تامین زمین انجام شد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی از لحاظ بافت جمعیتی شرایط ویژه ای دارد و ۴۴ درصد از اقوام کرد، ترک، لر و ترکمن در این خطه از شمالشرق کشور در نواحی روستایی سکونت دارند و این نکته بیانگر اهمیت و نقش روستا در اقتصاد استان دارد.

اکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha